Afgelopen weekend op de rommelmarkt in Lille.

Afgelopen weekend toch nog eens naar een rommelmarkt geweest (weliswaar de grootste van Europa in Lille). Het was alweer een tijdje geleden omwille van de ene ontgoocheling na de andere tegenwoordig op rommelmarkten. Zeer veel antiek en brocante, werkelijk de moeite, maar wederom weinig tot geen horloges, en als er al enkele waren, waren ze vaak stuk en te duur voor hun conditie. Gelukkig had ik een petje op van Omega en werd ik door een verkoper aangesproken ‘of ik horloges zocht’. Ik al blij, zou het? De man nam een vuilniszak en haalde daaruit een plat koffertje. Een stuk beter dan verwacht. Toch enkele leuke horloges gevonden waarvan ie niet 100% zeker was wat het was. Leuk lotje gescoord! Als klapper de Lancia Clamshell chronograaf uit de 40’s-50’s en een 18k gouden Titus met fancy lugs. De Movado en de Zenith hebben beiden ook iets! De Jaeger lecoultre had ik de dag ervoor reeds gekocht maar deel ik ook even mee!









62 likes

Ah leuk als je na veel teleurstellende markten nog eens zo en prachtige horloges kan scoren👍

Wat zit er in die Lancia?

1 like

wel het is een clamshell case, iedereen raadt me aan hem zelf niet open te doen, maar de meesten denken een valjoux 22, en dat dacht ik zelf ook :slight_smile:

1 like

Zo dat is een mooi setje aanwinsten zeg; veel plezier ermee.:+1:

1 like

Ik zou het zelf ook niet doen :love_you_gesture:

1 like

Die jlc :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Mooie vondsten, succes en plezier er mee!

1 like

Damn, die JLC en die Titus… Dat zijn nog eens rommelmarktvondsten…

1 like

Mijn beste,

Grandioos!!
Wat een Omega petje al niet teweeg kan brengen!!
Mooie aanwinsten. Goed gedaan.
En persoonlijk ben ik nogal gecharmeerd van die Titus. :+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Wel een droom buit hoor :slight_smile:
De clam shell kasten van mijn Croton horloges zijn vrij simpel, vier schroefjes los, ff de kast los drukken, (voorzichtig op glas drukken) deelbare kroon lostrekken, glas er af halen en dan haal je het uurwerk zo uit zijn kast.

1 like

‘Vrij simpel’

Vrij simpel is 4 schroefjes losschroeven en dekseltje open. Dat is simpel. Wat jij allemaal opnoemt is een stappenplan voor een ontruiming in een vliegtuig terwijl hij nog vliegt :joy::wink:

14 likes

Da’s best wel een beetje een heel erg gave buit!

2 likes

Ik geef toe dat ik last heb van een zekere “knutsel deformatie” :smile:

5 likes

Als ik dat doe is heel het horloge naar de kloten :slight_smile:

1 like

Ja, die is niks voor jou, geef maar aan mij, ik heb nog wel een leuke quartz liggen :wink: (nou heb ik die toevallig écht liggen…)

1 like

ieuw quartz :smiley: snel weg met dat ding :stuck_out_tongue:

1 like

Wow, dat zijn stuk voor stuk hele gave vintage horloges zeg. Deze zijn al de eerdere teleurstellingen waard. Proficiat

1 like

Zei hij het Q woord?? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Allemaal erg mooie vondsten. En waar heb je die Memovox opgeduikeld?

Ahaha thanks! Die kreeg ik vrijdag aangeboden van een connectie van me uit Wallonië :slight_smile: die ligt momenteel al
in de spa :slight_smile: