ik vraag me af of er nog meer mensen zijn met het zelfde probleem en of iemand tips heeft.
ik heb een seiko monster met metalen band, en nu is het zo dat de band afgeeft (zwart). wat ik ook doe niks helpt. ik maak dagelijks de band schoon met een zacht sopje of alleen met water.
het vreemde is dat het altijd op de zelfde plek is, aan de binnenkant van de pols.
ik heb ook een titanium klokkie en die band geeft niet af. ik ben toen titanium gaan dragen omdat het klokkie hiervoor ook afgaf.
Ik denk dat je huid een reactie geeft met RVS.
Ik ken ook mensen die dit hebben wanneer iets niet van echt zilver is.
In die zin zou blasten dan ook niet helpen.
Succes
Marijn
Hoe het komt is redelijk ranzig. Het is huidvet wat op de band komt en doordat het wat gaat zweten loslaat.
Doordat er altijd een klein beetje vuil op de band komt kleurt dit zwart.
Band eraf halen. Goed schoonmaken met een sopje en een oude tandenborstel. Goed tussen de schakels want daar blijft het vuil meestal hangen.
Ultrasoonbadje is nog beter, kun je ook bij de juwelier laten doen.
Is ie zo weer schoon.
Het is geen allergie want dan kleurt je pols rood en niet zwart.
Mijn Super Professional had dit ook toen ik hem kocht. Twee poetsen en hij was schoon.
Ik heb dat als ik mijn Cartier, met vlindersluiting draag, het is zo erg geworden dat mijn zuur, in het metaal is gaan vreten. Maar het gekke is dat de kast geen problemen oplevert. Met mijn Ómega helemaal metaal om het zo te noemen geen enkel probleem. Maar het kan ook aan het metaalsoort liggen, dan maar een leerbandje. Even een andere vraag wat is blasten? Iets van behandelen ofzo?
ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het uit moet leggen maar hier onder een link van een foto van een “gewone” monster en een de onderste monster die geblast is (of hoe je dat schrijft)
ik zal morgen rob wel eens vragen of blasting kan helpen, ik zie hem morgen toch. mijn man gaat zijn verjaardag kado uitzoeken :D.
Een Ultrasoon badje kan ook heel goed helpen omdat dat ook echt goed tussen de schakels alles schoon maakt. Poetsen, wassen en borstelen komt nooit echt goed tussen de schakels.
Oke een soort zandstralen om metalen mat te maken. Maar volgens mij gaat het om de samenstelling van het metaal toch, of je daar wel of niet tegen kan.