Goedemiddag beste lezers,
Graag had ik wat ervaringen over de toestand waarin U de aangekochte Bentley ontving.
Mijn eerste Barnato racing liep nachts niet door met een nachtrust van 8 uur.
Het tweede exemplaar deed dat wel maar er zat een gewone stalen band om dus geen Breitling for Breitling band ? (omwisselen van band was niet mogelijk)dus een week wachten op een geheel nieuw horloge.
Ook bij de Breitling for Bentley GMT klopte er iets niet deze kon je niet goed op tijd zetten want de seconde wijzer stopte niet bij het uitrekken van het kroontje.
Dit waren beide hagel nieuwe horloges van een tamelijk grote Breitling for Bentley dealer in NL.
Wel moet ik er bij vermelden dat alle euvels direct verholpen werden door deze dealer "maar niet door >Breitling als het aan hun had gelegen had ik ze achter kunnen laten voor een reparatie van ?? weken.
Let wel dit na 1 dag dragen bij de ene en bij de andere na drie nachten.
Nog een euveltje, mijn Crosswind is in geen enkele W-winder op te winden gezocht is er genoeg maar helaas niemand weet de reden.
Bovenstaande is een samenvatting van 4 jaar dus niet iets wat ff in een zomer is gebeurd vanzelf.
Graag uw reactie.
Tja, ‘if it rains, it pours’. Problemen komen voor met elk merk, van een Hema horloge van een tientje tot een Patek van duizenden malen dat. En als je dan eenmaal pech hebt, zal je net zien dat het met de tweede ook fout gaat. Ik heb zelf nooit problemen gehad met Breitling. Belangrijk is dat het wordt opgelost.
Voor wat betreft de garantie - in principe heb je niets met Breitling te maken. Je koopt het horloge bij een dealer en dan siert het een merk uiteraard wel als ze je helpen, maar juridisch hebben ze niets met je te maken. Sommige merken doen het wel, anderen niet. Panerai, Rolex and Cartier zijn in mijn ervaring nog veel slechter naar hun klanten toe als je iets direct wilt regelen. Soms kan het ook sterk per regio wisselen, Breitling UK heeft bijvoorbeeld wel een hele goede naam. Maar het aanspreektpunt hoort je dealer te zijn.
Voor wat betreft de watchwinder - dat is lastig te zeggen. Ik heb ook een horloge waarbij dit het geval is. Uiteindelijk maar geaccepteerd. Dit kwaaltje is zeker niet specific gerelateerd aan Breitling (die sowieso voornamelijk standaard uurwerkjes gebruiken).
Chatoninduigen Schreef:
- Dag na aankoop loopt het horloge geen 8 uur
door, wellicht
geen tijd gehad om de gangreserve op te
bouwen.
Bij aankoop is het uurwerk een 30 slagen opgewonden daarbij waren het drie dagen na aankoop,horloge is ook weer richting importeur gegaan.
- Wijzer verzetmechanisme van fabriekswegen een
olie/vet puntje tekort.
Dit is dikke pech voor een nieuw horloge.
Bandwisseltruc snap ik niet.
Men had schijnbaar twee type Bernato met zwarte plaat een met rood kader om datum (nieuw type) en een zonder rood kader laatste is in het begin zeer kort leverbaar geweest in NL.
Het type zonder rood kader hadden dan ook een oud type band vertelde ze mij.
- De Crosswind wanneer het om de pols wel goed
doet is de oplossing simpel,
De watch winder instellen op rechtsom draaien
of zowel links als rechts
laten draaien, 700 toeren in deze stand is
ruim voldoende.
Ook bij de service afdeling had men het zelfde probleem met de combinatie W winder en crosswind,als enige reden kon een verkoper bedenken dat het kwam omdat dit een gouden uitvoering was ?? W winder was ook bij hun aangekocht.
Dit is opvallend veel horlogepech al is het over een periode van 4 jaar.
Punt 1 en 2 zijn dus aanvankelijk opgelost.
Punt 3.
Zover ik weet ken ik geen gewone Crosswind zonder de ETA Valjoux 7750 uurwerk.
Ook de gouden uitvoering heeft dit uurwerk.
De automaat wind eenzijdig op en wel rechtsom als de wijzerplaat naar voren is gericht.
Wanneer de watchwinder alleen beide richtingen aan kan dan het toerental iets bijstellen.
Maar de ene watchwinder is nog niet de andere, welke heeft u en wat kan deze?
En wanneer het horloge gedragen is hoe lang loopt het nog door?
Is dit horloge ook aangeschaft binnen de 4 jaren die u omschrijft?
De crosswind is aangeschaft in 2002 heeft alle beurten gehad zo ook nu weer.
De Crosswind was dan ook mijn eerste Breitling “NIEUWE”.
Als ik het horloge uit doe loopt hij net zo lang als ik hem in de kast zou leggen
Dit heb ik al opgemeten,ik draag deze het meest omdat ik het domweg de mooiste vind en heel makkelijk af te lezen is.
Het stoort me theoretisch meer niet en de vragen betreffen dan ook meer : voorheen was elke Breitling tip top in orde bij aflevering fabriek maar nu vind ik het soms slordig.
Nu heb ik de goede dealer dus geen probleem maar toch de prijs is niet echt soberder geworden zoals de doos en omdoos etc…
Quote: voorheen was elke Breitling tip top in orde bij aflevering fabriek maar nu vind ik het soms slordig.
Nu heb ik de goede dealer dus geen probleem maar toch de prijs is niet echt soberder geworden zoals de doos en omdoos etc…
Breitling heeft een ongekende omzetstijging gezien de afgelopen 20 jaar
door ingenieuze reclame campagnes en grote sponsor dingen.
De vraag naar de horloges is dan groter dan de kwaliteitsproductie aankan.
Dit vertaald zich onmiskenbaar in afwerkfoutjes van het eindproduct.
En tja, al die dure campagnes moeten ook betaald worden…door ons.
Dit antwoord verwachte ik al en meer dan dat is zou dit een reden kunnen zijn.
Maar pas op er zijn meer merken met modellen die mij en een elk aan kunnen staan.
Pas op op je gezicht gaan is een maar dan ?.
Het is 2013 en er zijn minder kopers op de markt !