Afmetingen opwindveer STP1-11

Beste HF-leden,

Weet iemand van jullie toevallig wat de afmetingen zijn van een STP1-11 opwindveer? Hij schijnt dunner en langer te zijn dan een veer voor een ETA2824-2.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Nee, ik weet de afmetingen niet, maar wellicht kun je het hier vragen: info@swisstp.com

Ik heb al eens wat contacten gehad met swisstp en ze weten dat ik een particulier ben. Daar doen ze helaas geen zaken mee. Wel erg vriendelijke mensen overigens.

Ik wil bovendien niet degene die mij het uurwerkje heeft geleverd in de problemen helpen. Swisstp levert alleen aan leveranciers en staat doorverkoop van een los uurwerk niet toe.

Uiteindelijk heb ik toch maar een ETA2824-2 veer gekocht omdat een dunnere, langere, veer bij mijn onderdelenwinkel niet beschikbaar was.

Het functioneert uitstekend.

1 like

Kon je de originele niet uit de trommel halen en opmeten?

Ja hoor dat ging goed muv de lengte. Hier heb ik nog geen makkelijke methode voor gevonden. Het verschil in beide veren is de dikte (eta=0.134, stp=0.125) en de lengte (eta=400, stp=???).

0.125 of vergelijkbaar was niet beschikbaar.

Draadje erlangs houden, lengte van het draadje meten :wink:

Dat heb ik geprobeerd. Heel gepriegel vooral bij de kleinste lusjes

1 like

Qua lengte wellicht eenvoudiger als die nog in de trommel zit - aantal windingen tellen, omtrek van de middelste nemen, vermenigvuldigen?

2 likes

Mooi idee!

1 like

Goeie tip

1 like