Afmetingen Seiko SNG045

Onlangs is -voor de 2e keer- 't rubberen bandje van mijn horloge kapot gegaan. Ik wil nu dus een andere, en mijn oog is gevallen op de Seiko SNG045

Deze is alleen in NL niet meer verkrijgbaar. Ik heb Seiko.nl gemaild, en kreeg 't advies eens naar de opvolger, de SNG079 te kijken. Deze heb ik gisteren bij de juwelier gepast, maar ik vind 'm ERG groot. Als ik nu de afmetingen van beide modellen naast elkaar leg zie ik dit:

SNG045
Case measures 41mm diameter by 10mm thick.

SNG079
Case measures 44mm diameter by 10mm thick.

Dit zijn dan alleen de diameters van links tot rechts muv kroon … terwijl 't mij dus voornamelijk om de ‘hoogte’ (dus van bandaanzet tot bandaanzet) gaat.

Denken jullie nou dat ik ergens deze informatie kan vinden? Niet dus.
Weet iemand 't hier toevallig?

Dan nog deze website:
http://www.watchzworld.com/
… weet jullie of die betrouwbaar is?

Is dit geloofwaardig?

Dank!

Ik zou zeggen kom er maar in Robbie :wink:

Ik zou eerst hier kijken:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,67145

Klein bezoekje aan de buren. Kost je 10 euro en je maakt kans op een SNG081. En je steunt een goed doel.

Wat betreft de lug-lug afstand. Die is bij deze niet eens het spannends. De band komt er redelijk “stijf” uit waardoor je toch wel een polsmaat van 18 cm moet hebben.

Robbie, dank voor je reactie :slight_smile:

Hoe langer ik over die SNG045 nadenk, hoe meer ik twijfel. Een polsmaat van 18 cm … dat heb ik precies, en dan volgens mij nog redelijk ‘losjes’ gemeten. Vooral 't feit dat ik zo’n heel klein horloge gewend ben, doet me twijfelen.

Waarom staan de lug-lug maten nergens beschreven? Ik zie dat eigenlijk bij geen enkel merk staan, maar het lijkt mij toch vrij relevante informatie, zeker als je niet van die armworstel-armen hebt :wink:

Die horloges van tegenwoordig zijn allemaal zo ontzettend groot :S

Ik heb mijn oog nu laten vallen op de SKA203, de SLL003 of eventueel de SGE507 … maar ook daar weet ik dus geen maten van … en in NL zijn deze ook weer niet (meer) te koop … bah :’(