Afplakken bij oppoetsen horloge

Als ik mn horloges oppoets / licht polijst dan wil ik altijd de geborstelde delen afplakken. Heeft iemand tips wat je daar het beste voor kan gebruiken? Ik gebruik nu gewone doorzichtige plakband, maar dat werkt natuurlijk voor geen meter op een horloge met rondingen (het werkt dus in het algemeen eigenlijk voor geen meter).

schilders/behangerstape?

Ik heb wel eens een soort flexibele schilderstape gehad, die liet echter lijmresten achter alsof ik er met een Prittstift over was gegaan… Maar misschien het verkeerde merk, als iemand een geschikt merk kent houd ik me aanbevolen.

Hema plakband voldoet prima, schijnt nagenoeg geen plakresten achter te laten.

gr Ron

Maar is het ook flexibel, in een bochtje aan te brengen :)?

gebruik zelf altijd schilders afplakband.werkt prima. Eventuele plakresten verwijderen met een beetje wasbenzine.

Hansaplast of isolatietape kan ook werken. Plakresten inderdaad met wasbenzine wegpoetsen.

Ducktape kan je ook in smalle reepjes scheuren. Laat geen lijmresten achter
en is flexibel.

Waarom afplakken als je het horloge polijst…als je dan toch de kleine krasjes eruit haalt doe dat dan ook gelijk uit het geborstelde/matte gedeelte dan is je horloge weer echt helemaal als nieuw en niet half!!! Even het borsteltje vervangen om te matteren ander soort polijst vet en klaar!!

Ik snap je logica niet, maar dat ligt wellicht aan mijn vakmanschap. Ik plak het af zodat ik geen geborsteld deel mee polijst. Zelfde zou gelden voor matteren, dan zou ik het gepolijste af willen plakken.

Tamiya/Kip tape; heeft een wat ‘lagere’ plakkracht en laat zeker geen resten na.
Tamiya in de modelbouwshop, Kip bij de goede DHZ-toko.
Scotch Magic kan ook, maar is af en toe wat lastig voor bochtjes.

Thanks, ga ik proberen!

Gezien het afplakken is dat inderdaad het geval aan vakmanschap…

Bedankt voor het bevestigen. Gelukkig ben ik goed in andere dingen.

Toevallig kwam deze net voorbij op het RF

Succes

Ik heb het zelf niet gebruikt, maar ik las over polymide tape op:
http://watchmakingblog.com/2011/12/10/11-great-stocking-stuffers-for-2011/ (iets naar beneden scrollen, nummer 5)

De plakranden van post-its afknippen. Laten geen lijmresten oid achter. Is helaas niet in een hoekje aan te brengen dus dan moet je een beetje inknippen.

Welk type polijst vet heb ik nodig voor wel oppervlak, toevallig tips van merk, type of zelfs een linkje.

Ik heb een dremel mocht dit invloed hebben, maar denk dat ik gewoon met de hand ga werken op mijn duurdere horloges.

Diverse horloges van bijna strak tot serieus slecht.

Je zou kunnen proberen aan die afplaktape te komen van autospuiters, waarmee ze hele dunne lijnen kunnen afplakken. Dat buigt alle kanten op en plakt goed af zonder resten.

Zelfde als wordt gebruikt in de modelbouw. Makkelijk bochtjes mee te maken en geen lijmresten.