Afregelen Breitling

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje, alleen weet ik niet of ik de goede rubriek gekozen heb.
Ik ben in het bezit van een Breitling Superocean 2 van 2015.
Nu heeft deze een langere tijd stilgestaan, en ik weet niet of het daaraan ligt, maar nu met het dragen loopt deze ruim één minuut achter per 24 uur.
Is dit af te regelen, of betekent dit dat deze een onderhoudsbeurt nodig heeft?
Als dit met alleen afregelen op te lossen is, is er iemand op het forum aanwezig uit de regio Helmond , die dit zou kunnen, of moet ik hiervoor echt naar de Breitling dealer?
Iemand een antwoord op deze vragen? Hoor het graag.

Volgens mij, heb je bij aankoop van een Breitling 1 servicebeurt na 5 jaar tegoed… maar zeker weten doe ik het niet.

1 like

Zal ik eens navragen dan.

Lijkt me sterk dat dit af te regelen is, leg hem bij iemand aan een timegrapher

Als je niets hebt veranderd aan de fijn afstelling dan zal het achterlopen hoogst waarschijnlijk komen door het lange stil liggen.

Na 5 jaar is een beurtje ook wel op zijn tijd

1 like

Heb zelf niks afgesteld. Heb zelf de deksel nog nooit open gemaakt. Ben een horloge liefhebber, maar wat zoiets betreft geen kenner.

1 like

Horloges lopen minder nauwkeurig als ze (bijna) leeg zijn. Je kan proberen m even goed op te winden voor je gaat timen.

Verder is het bij mijn begrip niet zo dat recente horloges door stil liggen slechter gaan lopen (moderne olie) of dat deze Breitling uit de winkel al 1 minuut per dag verkeerd loopt.

Timegrapher is een goede optie. Vaag probleem.

Als je nog garantie hebt zou ik ermee naar de Breitling dealer gaan

2 likes

Inderdaad als je er nog garantie op hebt eerst naar officiële dealer gaan. Als n derde partij er aan zit, komt garantie te vervallen. En mocht garantie vervallen zijn, misschien dat er nog coulance is.
Naar een derde partij gaan kan altijd nog.

1 like

Bedankt voor de info.
Zal vandaag eens bij een Breitling dealer langs gaan.