Afregelen eta uurwerk omgeving rotterdam

Kan iemand mij vertellen waar in de omgeving van rotterdam een horlogemaker zit die de apparatuur heeft om een ETA uurwerk af te regelen.

Mijn beste,

Dé vakmannen voor horlogereparaties, onderhoud en een prima service in de omgeving van Rotterdam zijn in mijn optiek:

Frans de Groot te Gouda:
http://www.horlogereparaties.nl/

En, Ruud Kuiper van Clockwise te Hellevoetsluis:
http://www.clockwise.nl/nl/index.php

Op de Slinge 465 in Rdam-Zuid zit horlogemaker Dirk Oskam.Hij heeft een ETA 2824-2 die in
mijn Speedbird III zit (van www.timefactors.com) afgeregeld.
Vóór afregeling was de afwijking ca 30 sec/dag; na afregeling nog maar 1 a 2 sec/dag.
Het was in no time gebeurd en kostte slechts een schijntje.
Het is best aardig om te zien: de "tikken"van het uurwerk worden door een microfoontje
opgevangen en in een grafiek getekend op een klein soort computerdisplay.
Al draaiend aan de schroefjes zie je dan de grafiek bewegen op het scherm.
Hij heeft ook een eigen website :www.dirkoskam.nl

Bedankt, precies de info die ik nodig had.

… of in het centrum: Berend-Jan Berends, galerie Puur, Botersloot 50A. Zijn partner en hij hebben een sieradenwinkel /goudsmederij. Berend-Jan is ook erg handig met oudere modellen. De laatste keer dat ik hem sprak -afgelopen winter- was hij bezig met oude Heuers.

Menno

Dankzij de tips op dit forum vandaag langsgeweest bij Dirk Oskam voor het afregelen van mijn horloge.

Na bij verschillende “juweliers” te zijn langsgeweest die je glazig aankijken wanneer je ze vraagt om je mechanische horloge af te stellen was dit een verademing.

Dirk maakte het horloge direct open en plaatse het op de vibrograaf. Hij zag onmiddellijk dat het horloge een seconde of 30 per dag voorliep. Vervolgens regelde hij het binnen een paar seconden voor me af. En dat alles voor een heel net prijsje.

Vervolgens liet hij me nog wat mooie uurwerkjes zien en vertelde hij me dat hij ook klokken repareert.

Kortom; Woon je in de buurt van Rotterdam en heb je horloge of klokproblemen.

Ga naar Dirk Oskam aan de Slinge

Er zit een uurwerk forniturenzaak in Rotterdam .
Deze persoon en is een eerste klas horloge en klokken reperateur.
Deze firma heet Fa. den Hoed , adres is Alkmaardermeer Rotterdam telefoon nummer is 010-2202014.
De heer heet Don van zijn voornaam.
Het is nog 1 van de weinige vaklui van de oude uurwerkschool in Rotterdam met 100 % vakkennis.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Je mag toch aannemen dat het horloge na ruim 4 jaar
wel een keer is afgeregeld… :wink:
mvg

Frans53 Schreef:

Je mag toch aannemen dat het horloge na ruim 4
jaar
wel een keer is afgeregeld… :wink:
mvg

misschien bedoeld als tip, omdat n aanstaande servicebeurt alweer in zicht is :wink:

Of een ietsiepietsie spam…

Het is geen spam Frans53, maar ik wilde alleen een tip geven aan iedereen.
En natuurlijk een beetje laat ,maar beter te laat dan te vroeg he? (grapje)
IK HAD GEEN ERG IN DE DATUM SORRY.
Groet Hans

Alstjeblieft niet alles al te serieus nemen Hans :wink:

mvg

Frans53 Schreef:

Alstjeblieft niet alles al te serieus nemen Hans
:wink:

mvg

smiley kan wonderen doen heh :smiley:

Frans bedankt voor je mailtje.
Volgende beter.
groetjes Hans