Afscheid nemen of budget optrekken?

Jongens ,
Simpele vraag , moeilijk antwoord.
Neem ik afscheid van een deel van de moeilijk samen verzamelde Russische 3133 ‘s of trek ik wat meer horlogebudget uit ( of sparen ) voor de collectie te upgraden. Ik heb nu 14 stuks 3133 of 31659 en 1 navitimer montbrilliant.
De gedachten gang is er maar twijfel enorm. Zitten toch unieke stukken tussen.

Hoe kunnen wij die nou voor jou beantwoorden :joy:
Vraag het aan je vrouw/man/genderneutraal en kijk op je rekening of het kan.

2 likes

Ieder heeft toch een andere kijk op het verhaal. Is een andere versie horen stemt tot nadenken. Wat heb je in godsnaam aan een vrouw op dit gebied ???
Die ziet al na het tweede model het verschil niet meer .

4 likes

Unieke stukken die jij ook nogeens mooi vindt: nooit wegdoen. Daar krijg je enorm spijt van. Meer geduld, en budget oprekken dus.

1 like

Het is wel een leuke afleiding om 14 Russen te slijten. Lijkt me een leuke klus. Verder,… het is vind ik altijd fijn om wat verloop in de collectie te houden, maar soms moeten er dan harde keuzes gemaakt worden.

Idd . Maar zou ze niet allemaal laten gaan. Mss enkel de courantere variaties.

Als ik de 3133’s niet meer draag/interessant vindt dan gaan ze eruit. Zou ik denken. Mits je iets anders voor ogen hebt waar je budget voor vrij moet maken natuurlijk :wink: Is er natuurlijk altijd.

Succes met de keuze

Heb er verschillende nog niet gedragen . Maar dat is geen issue voor mij. Het gaat mij ook over het hebben.

De unieke exemplaren houden, de rest verkopen/inruilen om de verzameling te upgraden.
Succes! :+1:

1 like

In dat geval, als je al twijfelt… dumpen die hap :sunglasses:

1 like

Als het in je gedachten is opgekomen, is de beslissing voor een afscheid eigenlijk al genomen is mijn ervaring.

Sterkte ermee!

1 like

Ik waardeer zelf een originele collectie meer dan een ge upgrade met de zoveelste Speedmaster of Rolex. Echter het lijkt soms onvermijdelijk: iets in mij zegt me al mn unieke Seiko s in te ruilen voor een Datejust :open_mouth:

Dat is de volgende vraag natuurlijk . Upgraden naar. Heb wel een zwak voor een emergency. Zomers bandje op en top zomerklok. Heb het niet zo voor de rolexen. En voor de gene ik het wel heb zal er nooit budget zijn of voor over hebben.

image

Tegeltjes wijsheid?

“Krijgen is de kunst en hebben is houden”

Volgens mij kun je beter spijt hebben van iets wat je niet gekocht hebt dan dat je spijt krijgt van een verkoop…

De niet unieke stukken of de stukken waar je toch minder mee hebt gewoon weg doen.

Met 14 stuks kun je er al vier weg doen en dan nog wat bijsparen. Welke vind je minder cool?

Smaken verschillen blijkbaar. Ik kan weinig horloges bedenken die ik weg zou doen ten faveure van die citroen. Brrr.

1 like

Inderdaad. En ‘uniek’ beperken tot maximaal vijf (anders schiet je er nog niks mee op).

Ik zou die paar unieke stukken, c.q. de modellen die jij het mooist vind houden, en dan de rest de komende tijd verkopen.

En gezien de Montbrilliant die je hebt, wellicht is een SuperOcean of de SO Heritage een overweging? Of een Omega Seamaster (AT)?

Succes!

1 like

+1
.

2 likes