Het waren een paar mooie maanden maar ik heb uiteindelijk afscheid genomen van mijn mooie Seiko SBGA211G “Snowflake”. Een prachtige klok maar toch een horloge wat niet bij mij past.
Ik was denk ik nog een beetje zoekende want sinds ik lid ben van het horlogeforum heb ik van alles aangeschaft in de afgelopen twee jaar (en inmiddels ook voor een deel weer verkocht). Naar mate ik langer op het forum zit merk ik toch dat mijn voorkeur meer en meer uitgaat naar Rolex (en Omega) en dan met name de duikers m.u.v. m’n 116900 Air-King met z’n gele kroon, groene Rolex letters en afwijkende dial .
Maar dan nog, dat wil weer niet zeggen dat ik af en toe toch nog eens iets koop wat weer totaal iets anders is, zo ook laatst het Minions horloge van Seiko kwam hier voorbij als tip. Slaat als een tang op een varken maar gewoon om het eens in het echt te bekijken en in de handen te hebben. Spreekt het me aan en klapt de beurs er niet van dan koop ik graag iets wat me aanspreekt. Spreekt het me niet meer aan dan verlaat het horloge weer de collectie.
Een Rolex of Omega daar denk ik dan uiteraard wel iets langer over na. En gek genoeg heeft er daar tot op heden geen een het nest van verlaten terwijl ik inmiddels toch al afscheid heb genomen van een stuk of zeven (Grand) Seiko’s. Dat wil dan toch wel iets zeggen. Een Rolex of Omega daar raak ik toch blijkbaar niet zo snel op uitgekeken.
Ik denk dat ik het te pakken heb … kan ik erover praten?