Omdat al mijn automaten zeer nauwkeurig lopen.(al dan niet door mij zelf afgesteld :~ ), probeer ik nu een van mijn laatste aanwinsten ook zelf af te stellen (loopt ongeveer 20 sec per dag voor (td) )
Nu heb ik de bovenste ‘stelschroef’ al een paar mm naar de min kant gedaan, maar zie hem nog niet minderen…
Doe ik iets niet goed? (bij seiko/alba/citizen werkt dit wel op deze manier…)
Wie heeft er advies voor mij?
Wat bedoelt u precies met een “bovenste stelschroef”? Wanneer het de (standaard) raquette betreft, dan zou een uiterst kleine, net met een loep zichtbare verstelling al resultaat moeten opleveren. Zit de spiraal soms helemaal los of klem tussen de stelstiften? In het eerste geval heeft verstellen geen effect, in het laatste wordt de spiraal alleen maar meegenomen (en verbogen!) en niet korter of langer gemaakt.
Ik verstel alleen maar het bovenste verstel ‘schuifje’.Er zit een streepje ingegraveerd welke ik dus naar links verschuif ( richting - kant)
Deze ‘min’ is nu al voorbij de schaalverdeling op de achterkant…en nog geen resultaat.
Moet ik misschien het schuifje eronder verstellen…of verander ik dan de beaterror.(heb ik wel eens gelezen…)
Als het verstellen van het schuifje waar de pijl bij staat geen effect heeft, dan kijken of één van de twee gevallen die Precisieman heeft omschreven aan de hand is. Die andere zit de veer aan vast, daar moet je niet aankomen.
Probeer de zoekfunctie even, volgens mij is één van de forumleden ook al eens het afregelen van een Alpha bezig geweest. Vorig jaar of het jaar daarvoor. En stuur hem even een PBtje. Misschien wordt je dan iets meer wijzer.