Afstellen band Casio GW-M5600BC-1

Ik ben sinds vorige week de tevreden bezitter van dit horloge en ben natuurlijk de band op mijn pols aan het afstellen. (wat overigens een fluitje van een cent is) Het gaat dan natuurlijk om de staal/rezin combo band.

Aanvankelijk had ik 3 schakels verwijderd met de sluiting op de langste instelling. Dat is net iets te strak. Nu heb 2 schakels verwijderd met de sluiting op de kortste stand maar dat is net aan te los, rekening houdend met het zwellen/krimpen van mijn arm gedurende de dag.

Waarschijnlijk laat ik het zo maar ik vroeg mij af iemand een handige tip heeft om de band 2 millimeter kleiner te maken? Zijn er bijvoorbeeld losse (kleinere) schakels te koop?

Jogem Schreef:

Ik ben sinds vorige week de tevreden bezitter van
dit horloge en ben natuurlijk de band op mijn pols
aan het afstellen. (wat overigens een fluitje van
een cent is) Het gaat dan natuurlijk om de
staal/rezin combo band.

Aanvankelijk had ik 3 schakels verwijderd met de
sluiting op de langste instelling. Dat is net iets
te strak. Nu heb 2 schakels verwijderd met de
sluiting op de kortste stand maar dat is net aan
te los, rekening houdend met het zwellen/krimpen
van mijn arm gedurende de dag.

Waarschijnlijk laat ik het zo maar ik vroeg mij af
iemand een handige tip heeft om de band 2
millimeter kleiner te maken? Zijn er bijvoorbeeld
losse (kleinere) schakels te koop?

Ik weet geen halve schakels hiervoor. Betwijfel of het veel helpt, want die fijn afstelling op de sluiting is best nauwkeurig. Of je zou een gaatje bij kunnen boren.

Pas op met gaatjes boren, ik heb dat ooit eens gedaan bij een casio en toen ik klaar was bleek dat de sluiting niet meer dicht kon als ik dat gaatje gebruikte. Weet niet hoe dat precies kwam maar de gaatjes waren voor niets.

Bedankt voor de reacties, boren zie ik inderdaad niet echt zitten, alhoewel ik wel ruimte zie daarvoor bij de sluiting aan de zijde waar maar 1 gaatje zit. Ik heb ook het idee dat dat de werking van de sluiting niet zou blokkeren.

Met de warmte van vandaag was de band overigens wel strak genoeg, dus denk dat ik het inderdaad dan maar zo laat.