Afstellen en servicebeurt?

HF-members,

ik ben al enige tijd in het bezit van een Raymond Weil 3800 carbon. Hoewel het horloge niet veel meer waard is, heeft deze wel een emotionele waarde voor mij. Het betreft het horloge welke ik droeg op het moment ik mijn zoontje ter wereld bracht! Gelukkig in goede gezondheid (verloskundige was te laat…)

Het horloge loopt nu meerdere minuten per dag voor en dat wordt vervelend. Ik weet het niet zeker, maar het horloge heeft ten minste al 4 jaar geen beurt gehad.

Is er toevallig een goede en betaalbare horlogemaker in de omgeving van Utrecht? Een bekwame hf member is ook zeker welkom! (en gezellig).

Ik hoor het graag :slight_smile:

Groeten,
Robert

2 likes

Een goede is Timefix in Akersloot, eventjes berekend maar is 80 kilometer… Weet niet of je bereid bent om zo ver te rijden. Kan je wel garanderen dat het de moeite waard is.

Bedankt voor je input! Ik vind het niet erg om een stuk te rijden, maar als er iets dichterbij zit dan zou dit fijn zijn!

Ron Sonders, Leusden is wellicht dichterbij.

Geen idee m.b.t. de horlogemaker maar zelf je zoon ter wereld brengen lijkt me een compliment waard.
I tip my hat :tophat:

1 like

Heeft het minuten voor lopen per dag niet vaak te maken met magnetiserig? Ik dacht bij te kort onderhoud, het klokje juist langzamer ging lopen.

Ik zou, voordat je een “dure” service beurt laat uitvoeren even wachten wat de experts zeggen.

Lijkt me inderdaad magnetisering. Als de laatste service precies 4 jaar terug was, en goed is uitgevoerd, zou het daar haast niet aan moeten liggen. Het 2836-2 uurwerk dat er in zit is een degelijk werkpaard. Ik woon ook niet in je buurt, maar een PB mag altijd! :wink: