Ik zie dat er hier een boel mensen zijn met aardig grote horlogecollecties. Wat ik me dan eigenlijk afvraag, stemmen jullie het horloge wat jullie dragen af op de kleding die je die dag draagt of stem je juist je kleding af op het horloge wat je gaat dragen (of geen van beiden natuurlijk)?
Zoals het er nu naar uitziet ga ik maar voor één horloge (voorlopig tenminste) dus kan ik zelf geen antwoord geven.
Ik stem het horloge af op de kleding die ik draag inderdaad.
Waarbij in de zomer natuurlijk de frisse kleurtjes gedragen worden en het nu, met dit %^&*weer, alweer tijd wordt voor de “zwarte” horloges 
+1 Als ik wat netter gekleed ga dan draag ik een dresswatch. Als ik wat actiefs ga doen, doe ik een sportief/robuust horloge om enz. Daarnaast vind ik het wel leuk als de kleur van mijn horlogebandje terugkomt in bijvoorbeeld mijn riem of schoenen.
Hoi,
Alleen dat ik geen G-shock of dikke duiker bij een pak/colbert draag. Let niet op kleurencombi’s en zo.
Pas kleding nooit aan het horloge aan.
Groet Tecco
Ik draag, gelukkig, zelden een pak. Daarnaast ben ik van mening dat de meeste duikers prima kunnen onder 'n pak. Als 007 er mee wegkomt, dan ik toch zeker ook?
(den G Shock is dan weer een ander verhaal, idd). Mijn horlogekeuze wordt meestal bepaald op basis van ‘gevoel’. Ik voel gewoon aan welke klok ik het meest ‘behoefte’ heb. Vaak doe ik dit al de avond van tevoren. En die wordt 't dan. Wel stem ik soms de band af op wat ik kwa kleur draag die dag. Dat is met nato’s altijd lekker gemakkelijk. En zwarte rubber banden kunnen vrijwel overal bij. Dus ook makkelijk! Wat dat betreft is het leven zo lekker simpel voor mij:)
+1 voor het leren bandje matchen met riem en schoenen. Dat bepaalt bij mijn kleine collectie dan ook het horloge.
Zwart leer op schoenen en riem = Omega Constellation op zwart leren bandje;
Bruin leer op schoenen en riem = Girard Perregaux Chronograaf op bruin leren bandje.
Verder zet ik binnenkort een NATO op mijn Vostok voor alle buiten/niet-werk dagen.
Mocht de collectie later groter zijn dan worden de keuze’s lastiger 
Kleur overhemd en wijzerplaat moeten matchen.
Behalve in de zomer, dan draag ik soms gele wijzerplaten, of mijn Omega X-33
In de winter bij voorkeur leder bandje, minder dikke horloges die makkelijk onder het overhemd zitten. Bij duister weer een LED horloge.
Het is een hele taak hoor, om het juiste horloge te kiezen… 
Ik ga er geen studie van maken wat ik draag en welk horloge daar het beste bij past.
Maar hanteer wel een paar regels.
Op chique, altijd een dresser!
Chique, smart casual, duiker/dresser/chrono wat een beetje past en waar ik zin in heb.
Dan zijn er nog een paar die buiten de boot vallen zoals bijvoorbeeld een matgestraalde mil-spec duiker, die gaat alleen om voor casual en de wat ruigere bezigheden.
Groeten.
Noel.
Ik draag wat ik op die dag of moment passend vind. Zo kan het wel eens voorkomen dat ik onder mijn pak een Nautica of een Panerai kan dragen. Ik doe dus niet mee met bijpassendheid. Wel een leuke topic trouwens(tu
Het gaat bij mij soms om de combinatie, een nette klok voor bij het pak en wat meer casual klok bij een casual outfit.
Ik kijk er s’ochtends wel naar… Eerst aankleden en dan nog een kwartier naar de dozen staren om te besluiten welke het wordt…
En wat sinds ik begonnen ben op dit forum ook gebeurt, is dat ik op maandag standaard een Quartz draag…
Pieter.
Een mooie rustige dresswatch komt beter uit de verf mrt een effen overhend. Een horloge met veel tierelantijntjes (sorry Breitling en veel opgeklopte ‘duikers’) zijn met een druk overhemd belachelijk. Met koerte mouwen is wel weer alles mogelijk. Ik geloof dat ik me af en toe schuldig maak aan het kiezen van een horloge en daar de kleding bij zoek. Andersom is makkelijker…
Ogenblik Schreef:
Een mooie rustige dresswatch komt beter uit de
verf mrt een effen overhend. Een horloge met veel
tierelantijntjes (sorry Breitling en veel
opgeklopte ‘duikers’) zijn met een druk overhemd
belachelijk. Met koerte mouwen is wel weer alles
mogelijk. Ik geloof dat ik me af en toe schuldig
maak aan het kiezen van een horloge en daar de
kleding bij zoek. Andersom is makkelijker…
dus deze niet bij een mooi overhemd en pak ? , jammer , moet ie weer weg

Ik stem vooral de horlogeband af op de kleding, meestal dan hetzelfde kleur als de schoenen.
Het horloge stem ik meestal af op wat er te doen valt en wat voor weer het is.
Beetje vanalles. Wat ga ik doen, wat draag ik qua kleding en wat zegt het ‘gevoel’. En welke roept er 's morgens bij het openen van de horlogebox het hardst natuurlijk. En als ik me 's avonds na het werk uit het pak werk, wissel ik ook nog vaak van horloge…
Ik dwing mezelf om al m’n horloges een hele week te dragen zelfs de meest erge of kitsche barrels,
en het komt dan wel voor dat ze in die week hun karakter
tonen en ze van lelijk eendje opschuiven naar de plank
"favorieten" vaak moeilijk te zeggen waarom, maar
je leert ze na een weekje doordragen gewoon beter waarderen.
Chuck Norris kookt geen eieren !!
Zeker niet! Een rustig overhemd draag je hier met een hele mooie Breitling.
horloge afstemmen op kleding. maar ook op activiteit en gelegenheid.