Afstudeerhorloge

Ik zou die 1000 even parkeren, eerste maandsalaris erbij doen en dan toch de stap maken naar de grotere merken. Dan weet je ook altijd waar je eerste echte maandsalaris naar toe is gegaan.

da’s de dames versie 36 mm

1 like

Oh, naja mijn pols accepteert ook 36mm, hahaha

Die Nomos is een prima keuze!

De tekst laten graveren (of de datum) maakt het af, doen!

N.b. Ik zou voor zo’n soort gelegenheid (ook) een nieuw horloge kopen en niet 2e hands.

1 like

Even offtopic: mooi, nog een OnderwijsHeld! Heb zelf ook 12 jaar voor de klas gestaan en ik kan je zeggen zo’n klok verdien je alleen al voor je keuze voor het onderwijs. Vergeet niet te genieten van je klokje en van het lesgeven natuurlijk!

1 like

Eens met @BadgeandBezel, veel meer waar voor je geld als je jong gebruikt koopt. Ook nog altijd weg van de Hamilton Jazzmaster Chrono, sportief en dressy in 1. Is zelfs splinternieuw onder 900,- te koop in/via NL.

2 likes

Ik zou in jouw plaats ook nieuw kopen. Mooie deals tweedehands kan je nog achteraf maken als je een klok erbij wilt voor andere gelegenheden.

En probleem met budget optrekken is dat je altijd kan blijven optrekken :wink: Als 1000 echt op de limiet is, vind ik die Nomos een mooie keuze!
Certina’s en Tissots en Hamiltons zijn toch minder uniek dan zo’n club, alleen al omdat je in die merken veel quartz kan kopen. Ik heb een Hamilton Quartz als eerste echte horloge gekocht (waar ik heel blij mee ben overigens), maar als ik opnieuw mocht kiezen had ik wat meer uitgegeven :blush:

Ik denk dat je voor het geld van die nomos weinig mooiers kan kopen. Nomos is volgens mij ook nog eens behoorlijk onafhankelijk van andere partijen.

Snel die nomos halen en meteen een goede review hier droppen aub

Tijd dat ze eens in het wild worden gespot

3 likes

Er staat hier ook nog een mooie Nomos Orion te koop.

Er is er al 1 op HF geloof ik, wel een witte dan. Lange wachtlijst voor deze klokjes nu volgens mij :worried:

:neutral_face:

Elk zijn mening zeker? :wink:

Ik snap niet wat quartz modellen een merk minder uniek maakt, mede omdat Nomos deze ook in zijn assortiment heeft.

Maar ieder zijn mening uiteraard.

Ik probeer het even:
Als ik hier in België naar mijn kennissen (of breder naar mijn clienteel) kijk dragen ze meestal fashion watches. Als ik dan al eens een horloge uit een hogere prijsklasse tegenkom zijn het ofwel Breitlings en Rolexen, ofwel is het een Zwitser van de Swatch groep. Deze laatste omdat je ze vooral overal tegenkomt bij onze juweliers en omdat veel mensen toch graag een horloge in een winkel kopen en niet online.

De quartz-modellen van de Swatch groep zijn dan ook van goeie kwaliteit en betaalbaar, met saffier en mooi afgewerkte kasten en wijzerplaten. Daarom heb ik zoveel jaar geleden een quartz van een Swatch-merk gekocht, voor dat mijn fascinatie voor mechanische uurwerken toegeslaan had :wink:
En dat maakt voor mij die merken minder uniek, omdat ze allemaal een gigantisch gamma aan horloges hebben met quartz en mechanisch, overal te koop. Heel mooie merken, maar ik koop liever iets anders :slight_smile:

Dus het is niet quartz persé, het zijn de merken die de TS voorstelt. Trouwens, quartz van Nomos? Heb ik iets gemist?

Kleine rectificatie, ik dacht eens een quartz te hebben gezien, maar kan het niet vinden. Verder is het jouw mening. Ik denk er anders over maar dat geeft niet. Nomos is ook een erg fijn merk.

1 like

Hier moest ik hardop om grinniken.

1 like

Nogmaals dank voor de reacties. Ik ga maar eens uitzoeken of er ergens een nomos dealer in de buurt zit.

Misschien dit eens lezen :
https://uhrforum.de/streberuhr-nomos-club-38-campus-t305052

Ik zou hier iets gaan zeggen over de Stowa Antea voor 950 Euro, maar ik vind de witte Antea 39mm gewoon echt niet mooi. Wel hebben ze de Marine Klassik 40 voor dat geld.

Maar @Zulu heeft net een review geplaatst van een apparaat wat ook binnen budget valt, de SARX033. http://www.horlogeforum.nl/t/hands-on-seiko-sarx033/

Horloge:

Ik zou zeer sterk geneigd zijn dat tweede te doen. Maar ook Stowa is niet te versmaden. De Nomos waar je aan refereert vind ik openlijk gewoon lelijk. Sorry, maar de combo romeins en arabisch… bah.