Afstudeerhorloge

Als het goed is studeer ik over een aantal weken af. (HBO lerarenopleiding). Om dit te vieren mag ik van mijn vrouw een horloge uitzoeken met een budget van ong 750-1000 euro. Sinds zij dit gezegd heeft ben ik al aan het rondstruinen op diverse sites en op dit mooie forum.
In eerste instantie heb ik mij georiënteerd op merken als Certina, Seiko, Hamilton en Tissot. Voor dit geld zijn er bij deze merken zeer geschikte kandidaten te vinden.

Maar een paar weken geleden was daar ineens de Nomos Club Campus 38 Nacht, iets buiten budget maar wel een zeer interessante kandidaat. De twijfel slaat toe.
http://www.nomos-glashuette.com/the-watches/club/club-38-campus-nacht/

Wat is jullie mening? Nomos of een van de andere merken? En waarom?

1 like

Nomos! graveren ze er gratis een mooie tekst van je vrouw achterop!

Die Nomos is inderdaad heel erg uniek en mooi. Enige is dat het wel een handwinder is, ik weet niet of dat voor jou een probleem is?

met 1000 euro zou ik lekker winkelen op de tweede hands markt hier op horlogeforum. Op zoek naar een model, jong gebruikt en in nette staat. Krijg je veel meer horloge voor geld. Met 1000 euro buget zou ik dan verder kijken dan een gemiddelde Seiko of Certina. Hamilton heeft wel leuke modellen. Ik vind persoonlijk de Hamilton Jazzmaster auto chrono erg mooi.

Wat voor type horloge gaat je voorkeur naar en tot een bepaalde afmeting?

Het is handig als je eerst bepaalde kaders voor jezelf bedenkt. Anders zie je door de bomen het bos niet meer.

Vind de Nomos verder wel erg mooi! Als je toch nieuw wilt en je hebt direct een goed gevoel bij dit model, doen! Eerste ingeving is het beste.

:point_up: Precies dit.

Nieuw bij Nomos 1100. Als je budget tot 1000 is dan zou ik mooi zelf die 100 erbij doen. Je studeert maar één keer af (of vaker als je slim bent :stuck_out_tongue_winking_eye:, het is in ieder geval een moment dat gevierd mag worden.

Over een paar maanden ben je die 100 of dat beetje geld extra vergeten en heb jij nog steeds een gloednieuwe Nomos om je pols waar je jaren plezier van gaat hebben.

Edit: ik lees net de reacties van de rest, maar als jij je zinnen hebt gezet op die Nomos dan zeg ik lekker doen.

Succes met de laatste loodjes!

1 like

Nomos is een mooi merk, dit is een leuk horloge, maar de meesten vinden de versie zonder getallen “iconisch”, dus mooier dan deze. Maar als je hem zelf uitgezocht hebt, zul je hem wel mooi vinden :slight_smile: Niks aantrekken van de mening van anderen! Kopen dat ding!

1 like

Ja, de Nomos handopwinder.
Mooie inscriptie van je vrouw achterop en iedere dag, voor je aan het werk gaat wind je je klokje even op. Dat is toch super!
Mooi ritueel :sunglasses:

1 like

3 likes

Voor dit budget kun je zeker iets moois kopen. Die nomos is wel een dresser, is dat wat je zoekt (netjes, vrij strakke wijzerplaat en niet te groot)?

Persoonlijk niet mijn favoriete Nomos maar een mooi merk en zeker iets bijzonders :thumbsup:

Dank voor de reacties.

Ben idd wel gecharmeerd van een niet te groot dressachtig horloge. En altijd al geïnteresseerd in de Club serie, maar niet meer naar gekeken ivm budget. Met deze lijn komt t wel binnen bereik.

Voor mijn afstuderen heb ik een mooie Christopher Ward gekocht (een C9 Automatic).

Ik zou voor de Nomos gaan!

Nomos is inderdaad mooi; bedenk wel goed of je die Calforniadial niet zat gaat worden.
Want dat zou wel zonde zijn.

Toppertje hoor!

2 likes

Mooie Nomos. Met het zalig oldfashioned ritueel van handopwinding.

Maar ik zou toch nog eens verder kijken. Met jouw budget is er veel moois.

Mooi die Nomos. Tegenwoordig neig ik trouwens ook naar handwinders. Een automaat moet je tenslotte ook opwinden als je em een paar dagen niet draagt en bovendien maakt het de band met je klokje intenser. Maar zoals eerder gezegd op de 2de hands markt passeert zoveel moois voor 1000 euro.

Die Club 38 is erg mooi, inclusief Cali dial.
Maar website Nomos geeft aan 1100 britse pons en levertijd 3 maanden…

Die Nomos is mooi, bij bijna alles draagbaar, heeft best een edel uurwerk. Gewoon een horloge waar aandacht aan is besteed, geen massa ding. Bij zo’n bijzondere gelegenheid past zoiets m.i. uitstekend. Een horloge voor het leven.

https://www.acejewelers.com/nl/horloges/nomos/nomos-club-campus-708

Ik weet niet of de link mag… Maar deze is 1k precies en is direct leverbaar :slight_smile:

1 like

Mazzelaar, zou er haast weer een studie voor gaan beginnen…

Alhoewel Nomos natuurlijk een prachtmerk is met zeer mooie uurwerken zou ik zelf gaan voor een Vintahe JLC of Omega uit mn geboortejaar, met zo’n budget moet dat zeker lukken.

Succes met je zoektocht en natuurlijk ook met je afstuderen.

Ben benieuwd wat je uiteindelijke keuze wordt, posten maar zou ik zeggen…

Weinig toe te voegen aan het bovenstaande behalve complimenten voor je goede smaak.

En dat het jammer is dat ze geen verzonken uurmarkeringen op de plaat hebben aangebracht, want dan hadden ze 'm de Nomos ‘Club Sandwich’ kunnen noemen.

6 likes