Aftermarket oyster band te klein voor mijn Pro Diver lugs

Vooraleer ik het probleem uit de doeken doe, schets ik graag even de situatie voor meer context. In het begin van mijn interesse in polshorloges enkele jaren terug, heb ik in de uitverkoop eens een Invicta Pro Diver gekocht. Het merk en model is bij velen van jullie wel bekend dus daar zal ik niet over uitwijden. Een goedkope kopie van een submariner dus om te dragen als beater. Nu heb ik altijd de standaard meegeleverde oyster band lelijk gevonden, de gepolijste mid-links en de gelijke breedte langs de hele band maakten hem lomp.

Op zoek nr een oplossing hoorde ik van watch-youtubers dat de fabrikant Rolamy op AliExpress prijs-kwaliteit degelijke armbanden maakte. Omdat de pro diver zogoed als een kopie is van een sub, dacht ik dus een bandje te bestellen voor 20mm lug breedte bedoeld voor een 16010 submariner (volledig brushed, male end link en een mooie taper). Deze had zogezegd ook een glidelock systeem, dit bleek bij aankomst niet waar te zijn maar dat maakte me minder uit. Het gaf me wel een redelijk om legitiem mijn geld terug te vragen, dat zal de toekomst nog uitwijzen…

Na aankomst bleek alles goed te gaan, ik ging hem meteen vastmaken aan mijn invicta. Hier kwam het probleem naar boven. De endlink is niet groot genoeg en er is dus een gap tussen mijn kast en de endlink. Hierdoor kan de endlink vrij op en neer draaien rond de as van de spring bar (zie foto).

Ik ben niet geslaagd in het vinden van iemand op het internet die hetzelfde probleem voor heeft gehad. Dit betekent dat het niet op te lossen is of het alleen ik is die deze fout bega. Ik ben geen fortuin kwijt (30eur) maar de band zie het wel echt goed uit als de endlinks op hun plaats zitten.

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt of heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Ik sta open voor suggesties en/of misschien aanraders voor betere bandjes die wél passen op een pro diver.

1 like

Als hij echt helemaal vrij kan bewegen dus dat je hem wel op de goede plek krijgt en dan weer in de positie kan doen zoals op de foto dan past hij simpelweg gewoon niet. Als er iets speling op zit wil een dikkere pushpin soms wel helpen maar als hij zo ruim speling heeft gaat dat geen verschil maken.

Weet je zeker dat je hem goed gemonteerd heb? Dus met de endlink vlak tegen de kast.

1 like

Ik zou een ander horloge zoeken bij de band :wink:

3 likes