De afwerking van mijn recente Seiko 5 is niet optimaal. De streepjes sluiten niet goed aan op de wijzerplaat. Ik weet niet hoe ik het jargon taal gewijs moet uitleggen, dus mijn excuses hiervoor
Enig idee of ik aanspraak kan maken op garantie op iets dergelijks of is deze afwijking binnen de normale waarden voor een Seiko 5?
Schijnt heel vaak voor te komen en voor mij 1 van de redenen waarom ik geen Seiko hoef. Google eens op seiko en bezel alignment en dan vind je veel soortgelijke problemen.
Ik zou zeggen, terug ermee
Hij komt uit de lokale Horlogeboetiek, dus opzich zou garantie geen probleem mogen zijn. Een lichte afwijking heb ik met sommige horloges ook, maar dit is inderdaad niet ok.
Dat dus. Ik heb deze gekocht op 19 Mei als ode aan mijn vader die 3 maand geleden overleden is. Hij was jarig die dag en was een fan van Pepsi. Dus was wat emotioneel en heb het hierdoor niet opgemerkt…
Bij de mijne heb ik alleen bij de 6 uur’s markering die echt een klein tikkie naar links staat, verder niks. Bij 6 uur stoor ik er niet aan, maar bij de 12 uur net als jou dan zou ik hem terugbrengen
Gecondoleerd met je vader. Vervelend dat dit herinneringshorloge niet perfect is uitgelijnd. Dat gezegd hebbende is het een grammaticale regel dat wanneer de woorden Seiko en uitlijning in 1 zin staan er altijd een ontkennend voornaamwoord voor uitlijning komt.
De service om het te verhelpen is dan wel weer in orde, dat wel.
Bedankt voor de vele reacties. Ben blij dat ik hier de bevestiging krijg dat dit echt een te grote afwijking is. En het irritante, eens je het ziet kan je het niet meer negeren.