Ik heb een vraag over wat als een normale tijdsafwijking wordt beschouwd bij de Omega Seamaster 300M. Mijn exemplaar is van 2022, en ik merk dat hij, nadat ik de tijd nauwkeurig heb ingesteld, na een dag of twee niet meer gelijk loopt met mijn telefoon en meer dan een minuut vooruit loopt.
Is dit een normale afwijking voor dit model, of duidt het erop dat er iets niet helemaal goed is?
Het is een chronometer en als zodanig gecertificeerd.
Je kunt je horloge registreren bij Omega en dan kun je de testresultaten af fabriek zien.
Voor nu, alles buiten chronometer waarden is onaanvaardbaar en je moet nog van de garantie gebruik kunnen maken.
Horloge moet super strak lopen. Zoals eerder aangegeven is dit teveel en zou ik fijn gebruikmaken van de 5 jaar garantie. Ook niet even gebruikmaken van een plaatselijke -niet Omega- horlogemaker. Onderdelen van dit horloge zijn namelijk ontzettend duur.
Ik heb hem al eens teruggestuurd en Omega vraagt nu of ik hem opnieuw kan opsturen. Ik wil eerst kijken of er een andere optie is, al weet ik eerlijk gezegd niet welke.
Wanneer je iets anders doet (lokale horlogemaker o.i.d.) vervalt je garantie. En dan wordt dit duur en eventuele andere dingen in de toekomst die onder garantie hadden gevallen. Beter gewoon opsturen dus.
Hij is al eens bij Omega geweest, en ze vragen nu of ik hem nog een keer wil opsturen. Dat wil ik eerlijk gezegd liever niet, maar ik weet ook niet wat een alternatief zou zijn
Mijn El Primero liep na een complete service alleen in dial down na 2 dgn 2 uur voor, in alle 5 andere posities liep die binnen cosc. Terugsturen was de enige oplossing.