Afwijking Omega Seamaster 300M

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over wat als een normale tijdsafwijking wordt beschouwd bij de Omega Seamaster 300M. Mijn exemplaar is van 2022, en ik merk dat hij, nadat ik de tijd nauwkeurig heb ingesteld, na een dag of twee niet meer gelijk loopt met mijn telefoon en meer dan een minuut vooruit loopt.

Is dit een normale afwijking voor dit model, of duidt het erop dat er iets niet helemaal goed is?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Urfali

2 likes

Geen normale afwijking.
Zou hem na laten kijken.

2 likes

Gebruike je time.is of een app om het te controleren?

Is volgens mij 0~+6s, gewoon voor garantie opsturen als het meer is.

Het is een chronometer en als zodanig gecertificeerd.
Je kunt je horloge registreren bij Omega en dan kun je de testresultaten af fabriek zien.
Voor nu, alles buiten chronometer waarden is onaanvaardbaar en je moet nog van de garantie gebruik kunnen maken.

1 like

Is het horloge wellicht gemagnetiseerd?

1 like

Dan moet die in de buurt van meer dan 15000 gauss zijn geweest, ervanuitgaande van niet zou die nog steeds chronometer nauwkeurig moeten lopen.

Misschien op de motor omgehad?

1 like

Terug gaan naar de winkel en gebruik maken van de 5 jaar garantie die Omega geeft. 1 minuut per 10 dagen is wel het maximum.

4 likes

Klinkt niet goed… valt nog wel onder de garantie… ff laten checken

1 like

Horloge moet super strak lopen. Zoals eerder aangegeven is dit teveel en zou ik fijn gebruikmaken van de 5 jaar garantie. Ook niet even gebruikmaken van een plaatselijke -niet Omega- horlogemaker. Onderdelen van dit horloge zijn namelijk ontzettend duur.

1 like

Nee, gewoon de tijd van mijn telefoon — die stel ik exact gelijk tot op de seconde.

Ik heb hem al eens teruggestuurd en Omega vraagt nu of ik hem opnieuw kan opsturen. Ik wil eerst kijken of er een andere optie is, al weet ik eerlijk gezegd niet welke.

Nee, ga zelf daar niet vanuit

Wanneer je iets anders doet (lokale horlogemaker o.i.d.) vervalt je garantie. En dan wordt dit duur en eventuele andere dingen in de toekomst die onder garantie hadden gevallen. Beter gewoon opsturen dus.

Hij is al eens bij Omega geweest, en ze vragen nu of ik hem nog een keer wil opsturen. Dat wil ik eerlijk gezegd liever niet, maar ik weet ook niet wat een alternatief zou zijn :slight_smile:

Mijn vrouw had dat met haar Breitling. Hebben ze bij de AD gedemagnetiseerd en probleem was verholpen.

Als het niets mag kosten en je garantie wil behouden, is er geen andere optie.

2 likes

Mijn El Primero liep na een complete service alleen in dial down na 2 dgn 2 uur voor, in alle 5 andere posities liep die binnen cosc. Terugsturen was de enige oplossing.

Die is er onder garantie niet helaas. Garantie is gratis en dus moet je hier ten volle gebruik van maken.

3 likes

Wellicht kan je AD iets forceren zodat Omega deze bovenop de stapel legt, als ze dat al niet doen wanneer deze zo snel terugkomt?

Met die belachelijke servicetijden van tegenwoordig is dat eigenlijk het minste wat je mag verwachten bij deze prijsklasse horloges.

Als elke AD dat vraagt aan Omega lig je gewoon weer onderaan de stapel. :sweat_smile:

5 likes