Ik lees al een aantal jaar mee op jullie forum, vooral in de periode dat ik me aan het orienteren was op mijn eerste automatische horloge. Uiteindelijk is het een Oris Artelier Complication geworden, die ik via www.times4sale.ch (na goede ervaringen te hebben gelezen op deze site) heb aangeschaft. Mijn ervaring is ook prima. Ik heb het horloge sinds juni 2009 in mijn bezit.
Het probleem is nu echter dat het horloge sinds ruim een week opeens veel sneller loopt. Ik heb geen idee waar dit door gekomen is, maar las op dit forum dat het wellicht iets met magnetiseren te maken heeft. Waar ik dit horloge tot voor kort 1 keer in de maand een minuutje hoefde te verzetten, loopt het nu in 24 uur al ruim 2 minuten te snel. Wat adviseren jullie mij te doen? En heeft iemand een idee wat nog andere oorzaken zijn dan magnetiseren? En voor mijn beeldvorming: in welke omgeving ik mijn horloge zou kunnen hebben gemagnetiseerd? Ik woon overigens in de regio Rotterdam, dus als iemand daar een betrouwbare horlogemaker weet, houd ik me ook aanbevolen.
Alvast bedankt.
groet, Ruud