Afwijking speedy normaal?

Besten,
Na enkele maanden valt het me op dat mijn speedy moonphase afwijkt. Nou is dat niet zo merkwaardig maar het gaat om een dikke drie minuten (+) per week, indien je uitgaat van een afwijking van negen an tien seconde per dag die toegestaan is loopt die van mij toch wel erg veel voor…
Heb ik gelijk, kan ik ermee terug naar de dealer?
Hoor het graag
Groet ger

Lijkt me inderdaad iets boven de normal afwijking, ervan uitgaande dat het horloge constant gedragen word en voldoende opgedraaid is.

3 minuten = 180 sekonden : 7 dagen = ong. 25 sekonden per dag.

Je kunt ermee terug naar de dealer maar als hij zelf geen horlogemaker in dienst heeft kun je het horloge enkele weken kwijt zijn.
Voor een horlogemaker is het niet zo ingrijpende klus.

Dank voor de reactie! Er zit nog garantie op, kan ik vragen of hij bij omega ‘gesteld’ wordt, ik bedoel mag ik verwachten dat dat in de garantie zit?
Groet Ger

Een goede horlogemaker kan dat makkelijk zelf bijregelen.
Maar de kans bestaat wel dat je nog een tweede keer langs moet.
Het hangt ook een beetje van je draaggewoonten af.

Zo een afwijking kan er komen door bv. een val of stoot, olie die verhuist is, ik denk aan olie aan een ankertap bv. Zijn mogelijkheden. Ook kan het zijn dat met bijregelen het probleem verholpen is.

Freddy: vraag van een niet techneut. Je lost het probleem toch niet op door bijregelen. Je moet toch de oorzaak aanpakken waarna bijregelen niet meer nodig is?

hans

Niet altijd denk ik - mijn splinternieuwe Avenger Seawolf liep ook (te)veel achter. Gewoon effe naar de winkel gedaan, een weekje daar gelaten - is nu afgeregeld op +2s; perfect binnen chronometer specificaties.

Nu als ie gevallen is, dat…is een ander verhaal natuurlijk.

ok, dan komt de aap uit de mouw…
IK ben er mee gevallen en hij heeft een goede klap gehad, saffier beschadigd en een deukje in de kast. Wilde niemand misleiden maar vroeg me af wat de reacties zouden zijn zonder dit verhaal.
Dan is de vraag vervolgens: komt dit door de klap (waarschijnlijk wel) en kom ik er ‘mee weg’ indien ik hem op laat sturen. Ik ben student, als ik er mee weg kom scheelt me dat weer een jaar (uitgaande van na 5 jaar eerste beurt).
Wilde even weten wat ‘normaal’ is alvorens ik openheid van zaken gaf maar freddy doorzag het al…
Groet ger

Zoiets doorzien ze vaak meteen. Zeker als het saffierglas beschadigd is en een deuk in de kast heeft.

eens… ik heb nu geen camera maar de beschadigingen vallen mee.
Loop ik het risico dat ik de 'revisie’zelf moet betalen? Ik bedoel als ik hem laat controleren, in hoeverre kan siebel dan zeggen 'U betaalt maar’
GRT ger

Als je hem naar Siebel brengt wordt ie opgestuurd naar Omega in Brussel.
Daar kijken ze altijd hoe het komt, door eigen schuld of niet.
OOk al zit je horloge in de garantie.
Zo niet dan is het alsnog dokken.

Wat er ook gebeurt, zorg dat je nog een ander horloge hebt gedurende de maanden dat hij in Brussel is :slight_smile: :slight_smile:

Haha…
Gelukkig heb ik de cosmic 2000 seamaster nog! Maar ik denk dat ik het maar even zo laat, een paar honderd euro revisiekosten of een maal per week bijstellen…

Als je langs “mijn” horlogemaker gaat, kost het misschien 15 euro, kan je erop wachten, en kijken als ze bezig zijn. Dat opsturen naar Brussel is overschat en overpriced m.i.

Let wel dat alleen het afregelen geen oplossing voor de oorzaak is… En dan is 15 Euro wel heeeel goedkoop.

hans

Zelfs een complete beurt komt niet duurder dan 125-150 euro.

Dat is netjes!

125-150 voor een onderhoudsbeurt voor een chrono is inderdaad niet veel geld.

Lijkt me niet praktisch om hem in de garantie naar een andere horlogemaker te brengen dan Omega. Zal er nog eens over na denken…

Zolang het horloge niet open is geweest weet je natuurlijk nooit wat er aan de hand is maar denken jullie dat het kwaad kan om het gewoon even te laten zo het nu is?

“Even” niet, maar je wil toch dat hij goed loopt? Dan dus maar naar Omega.