Afzetterij of onwetendheid?

Om wat rond te kijken voor een volgende aankoop (wanneer dat ook moge zijn) kijk ik wel eens naar wat horloges die op m’n wenslijstje staan.

Nou was ik wat aan het kijken/vergelijken voor een skx013 maar schrok me het apezuur toen ik een prijskaartje van €674,- excl. 12,21 verzendkosten zag staan bij een aanbieder.

Ben ik zo onwetend en is dit de reguliere retailprijs voor de skx013 (kan het me haast niet voorstellen voor dit model aangezien hij elders voor veel minder te krijgen is :face_with_raised_eyebrow: ) of is dit simpelweg oplichterij/het uitmelken van onwetende consumenten?

Gebeuren dit soort praktijken ook vaker met zulke grote prijsverschillen of is dit een uitzondering?

Oplichterij is het niet. Een beetje duur is het wel.

6 likes

Zeg dat wel. Al helemaal wanneer je ontdekt dat ze hetzelfde model op leer voor €399,- verkopen.
Ze vragen dus blijkbaar ook pittige premium voor de Jubilee…

Hij komt wel met 21 juwelen…:joy:

5 likes

Serieus? Wauw dan valt het nog best mee!

5 likes

Dit is oplichting

Een Submariner met groene bezel een Kermit noemen en dat kost dan 2x zoveel als dezelfde in het zwart. Maar ik ben dan ook

wat dergelijk spul waard is en of het marktconform is. Fruugo is een soort sjacheritaliaan denk ik.

9 likes

Ah dat verklaart een hoop!
Helder, topic kan dicht :joy:

1 like

Dat is wel next level inderdaad :joy:

Dat zou me niet eens zo verbazen om eerlijk te zijn…

1 like

Flat four:

Is die hierdoor duizenden Euros meer waard? Ja.

Is dat raar? Een beetje.

Ben je nu iets minder onwetend? Ik hoop het echt Dennis.

12 likes

Jezus Christus. Premium voor een apart lettertje op een aluminium ringetje.

Dit is waanzin, Han.

Dank voor deze verrijking :kissing_heart:

4 likes

Dus alleen de bezel is dan duizenden waard? Of moet het weer matchen met een bepaald serienummer of jaar?

1 like

Alleen de eerste serie van de Kermits heeft het, de MK1.

Een losse insert op een 16610LN werkt niet, maar door die afgevlakte vier stijgt de prijs inderdaad.

Anders gezegd, als je met een Kermit MK1 tegen een deurpost aanslaat en je insert om zeep helpt gaan de tranen je in de ogen springen :joy:

10 likes

Zo ongeveer een factor 2 te duur valt toch wel mee? :slightly_smiling_face: Het kan ook een factor 10 à 20 te duur met Seiko’s:

3 likes

Op het web kom je de raarste prijzen tegen.
Het is dus zaak dat je je eerst even verdiept
in de materie alvorens tot koop over te gaan.

Maar dit geldt eigenlijk voor alles, kleding, apparatuur ect.
Het neemt wat tijd maar het kan je veel geld schelen.

2 likes

Klopt niet geheel… niet verslappen he…

Meerdere mk’s Hebben de flat four.

Eh… en een andere dial… it is all in the details…

@Zulu
Als je het niet leuk vindt, interesseer je er dan ook niet voor…
Iets met schoonmoeders…

3 likes

Zoals @Handavinci al aangeeft de vroege versies. Dat betreft de Y & F-serie (de eerste is uitgebracht in 2003) oh enne ook de wijzerplaat is net iets anders, met een vlakke ‘O’ en ‘swiss made’ boven vijf korte markers. Het gaat bij Rolex om kleine details die een hype creëeren. Net een iets ander wijzerplaatje, hoppa… cash in the pocket! :wink:

Ik heb er een paar gehad, had ik toen geweten wat ze nu zouden moeten opbrengen had ik ze allemaal in de kluis laten liggen. Voor de ouwe dag. Mijn eerste Mk1 (Y-serie) kocht ik voor ongeveer €3k. Nu dus al bijna 20, pfew… :sunglasses:

EDIT: @Brick, was me al voor. Dus.

2 likes

Dat je onwetend bent, is overkomelijk. Maar dat je hem een soort sjacher-Italiaan noemt, vind ik echt leip. Wat heeft zijn afkomst er nou mee te maken?

Echt een afkeer van zulke reactie’s.

Nb: ik ben geen klant van F en ken ze ook niet.

1 like

De volgende keer tag ik je meteen. Ik houd het wel bij de DJ’s en DD’s dan. Thanks for the lesson :sunglasses:.

2 likes

Prima zaak. Communiceer wel eens met Filipucci, en het contact verloopt vlekkeloos en snel. De prijzen reizen de pan uit, maar toch kun je daar alles om je pols krijgen en je bepaald uiteindelijk zelf wat je koopt al dan niet. Niks mis mee (behalve dat het drie uur rijden is).

1 like

Ik geloof het meteen. Zoals eerder benoemd ben ik ook onwetend. Ik vind files niet leuk. Bierfietsen ook niet. Te laat komen. Ik zou niet weten wat ik niet leuk zou moeten vinden aan een Kermit, want het is gewoon een gaaf ding. Net zoals mijn schoonmoeder.

Dat bruggetje leg je zelf, ik heb dat nergens getypt. Bekijk mijn uitspraak eens sarcastisch in plaats van cynisch.

2 likes