AI, nog een lange weg te gaan

Één van de meest populaire toepassingen van AI is toch wel beeldherkenning. Op internet zijn vele briljante maar ook bijzonder stompzinnige resultaten hiervan te vinden.
Met betrekking tot de laatste categorie hoef je niet ver te zoeken. Chrono24 is om de hoek…

Alles is fout, behalve de constatering dat het een prachtig horloge betreft.

6 likes

Het is niet dat AI dit soort taken niet kan, de scanner van chrono is gewoon om van te huilen.

2 likes

Mijn hetzelfde hahah

6 likes

Hier wel goed hoor.

2 likes

Ik denk dat hoe duurder hoe nauwkeuriger.

Deze klopt bijna, de mijne is alleen de oude versie

Dit is gewoon valsspelen

Deze valt onder de categorie ‘niet hopen’

2 likes

Het idee van machine learning is dat het steeds beter wordt naarmate hij meer informatie krijgt.

3 likes

Klopt, dan heeft deze machine nog een boel te learnen

3 likes

Vintage is problematisch maar horloges van na 2000 gaan bij mij op 30% goed:

1 like

Amateurs bij chrono. :innocent: Google kan het wel

1 like

Google gebruikt échte AI, waarbij de AI zichzelf aanleert hoe iets eruit ziet. Die van chrono is dom, je moet er zelf data in stoppen.

Is toch een mooie “tool” om te zien of het een neppert betreft of echt. :stuck_out_tongue: :joy:

Om maar even wat pijnlijks aan te halen, de beeldherkenning van AliExpress werkt beter dan die van Chrono24 :roll_eyes:

1 like

Was het maar een Breitling :rofl:

1 like

Waarom pijnlijk? Ali is tientallen keren groter, die hebben toch een ander soort budget….

1 like

Fair enough, dat is wel een goed punt natuurlijk. Maar toch pijnlijk, je krijgt uit de beide beeldzoekers niet wat je zoekt, maar uit die van Ali komt tenminste wel iets wat er op lijkt én je houdt nog geld over voor 387 andere horloges :rofl:

1 like

Wsl is Squale te goedkoop. Stond niet in de lijst

1 like

Ai :flushed: