Bij het gedeeltelijk leeg halen van m’n vaders huis vandaag, kwam mijn zus dit horloge tegen. Nu heb ik google al wat zoekwerk laten doen, maar kwam helemaal niets tegen van dit merk.
Iemand een idee of het een orgineel horloge is en zo ja hoe oud? Als ik er zo naar kijk (heb ook alleen maar de foto’s) lijkt het me, dat de band er niet bij hoort.
Hij is zeker “origineel” in de zin dat er 2 dingen op de wijzerplaat staan, die ik nog niet eerder heb gezien, 21 medals en swiss model. Het merk zit niet de de Mirkrolisk databank. Lijkt me dat iemand zijn fantasie heeft gebruikt, maar als horloge zal het geen waarde hebben. Tenzij het edelmetaal is uiteraard. Maar als aandenken des te meer.
Bedankt @lencoth
Het is dus een niet bestaand merk, maar een knutselwerk welke op een zolderkamertje is gemaakt. Vandaar dat ik hem dus niet op Google kon vinden!!
Je zou 'm open kunnen maken? Lijkt een klik deksel. Met beleid en een schilmesje? Daarna nog eens foto’s posten hier van het uurwerk ed? Misschien komen we dan weer verder.
Is wel een tijdsorigineel horloge. Ik heb inderdaad ook op Mikrolisk niks kunnen vinden. Dat maakt het voor mij juist extra interessant om verder te zoeken. Goudwaarde heeft het sowiezo.
Openmaken helpt in ieder geval, zo te zien een klikdeksel maar ik zet altijd eerst een balletje erop en draai dan altijd om zeker te weten dat het geen schroefdraad is.
Die 21 medals werd wel meer op wijzerplaten gezet. Het moest de niets vermoedende koper laten geloven dat er 21 jewels in zaten.
Dit is een goedkoop horloge met een zeer basic penanker uurwerkje.
De kast is ook niet van goud, maar deze stempel moest aan onwetende kopers de indruk geven dat de kast van goud gemaakt is. In Duitsland noemen ze dit “Autobahngold”.
Er staat ook niet Swiss Made, maar Swiss Model.
Er zijn ook van die wijzerplaten waarop staat 21 Prix of Jewelled om de indruk te wekken dat er een goed gesteund uurwerk in zit.
Maar het horloge is van je vader geweest dus de emotionele waarde overstijgt de geldelijke waarde.
Ik heb zo’n soort horloge dat van mijn opa is geweest.
Emotionele waarde heeft hij niet echt, want ik heb m’n vader er nooit mee gezien. Wellicht dat hij van m’n opa is geweest, maar die heb ik nooit ontmoet dus dat is ook maar een gok. Als ik hem een keer in handen heb, zal ik de achterkant openmaken om te kijken wat er in zit.