Mooi, fijn dat ik je aandacht even heb. Titelnaam verklapt het al. Ben erover uit dat ik de Glycine Airman aan wil schaffen. Ze worden tegenwoordig ook binnen Nederland verkocht via een bedrijf uit Eindhoven die enkel zaken doet via EBay en Chrono24.
Maar dan komt de vraag… Welke Airman zal ik aanschaffen. Nja, ben er al over uit dat ik de moderne re-issue wil kopen. Maar dan is er nog de keuze tussen de 36mm en 40mm versie. Zwart of wit/crème dial, en ook nog een keuze tussen een GMT versie of een Purist versie.
Je zou denken, wat is het verschil dan tussen de GMT en de Purist. Er is een klein maar toch ook groot verschil. De GMT versie heeft een 3e wijzer en de Purist is versie draait eens in de 24 uur rond i.p.v. de standaard 12 uur.
Lastige keuze in mijn ogen. Mijn polsmaat is 16,8/17cm, dus ik zou neigen naar een 36mm vanwege de lange lugs. Maar wauw, gaat het dan de Purist worden of toch de GMT, zwart of wit.
Purist is leuk en aardig, maar als je hem in roulatie met andere horloges draagt wen je niet snel aan het aflezen. Ik heb eerder een purist gehad en daarna een gmt. De gmt geniet mijn voorkeur. Welke je ook kiest, sowieso 36mm, want die draagt prima.
Mijn pols is 17.5 cm en de 36 zat goed. Draagt als een 38mm.
Nee, laatst de telefoon geformatteerd en de whatsapp afbeeldingen waren overwegend nodeloze onzin. Geen back-up van gemaakt dus
Draait nou alleen de GMT wijzer één keer rond per 24 uur of ook de uurwijzer? Als dat het geval is kies ik ook de GMT Ik wil wel in oogopslag kunnen zien hoe laat het is.
Bij de gmt draait de gmt wijzer in 24 uur rond en de gewone urenwijzer in 12 uur. Op normale wijze de tijd aflezen dus, terwijl je met de gmt wijzer alsnog 24 uurs tijdsaanduiding hebt.
Voornamelijk op die blauwgrijze band (Ko) en op het laatst nog op die groene canvas (Ko) van de eerste foto. Verder niets geprobeerd. Nato’s staan wel erg goed, maar die draag ik niet graag.
Dan vind ik persoonlijk de dubbele 24hr-scale een beetje een overkill, tenzij je altijd graag 3 tijdzones wilt kunnen aflezen
(Als je tenminste nog weet welke tijdzone je waar hebt gezet)
Dan zeg ik; purist, zwart, 36mm!
Die 24hr aanduiding went wel en ‘hoort’ gewoon bij de Airman