Aision (een soort Vacheron Zenith Defy Constantin)

Ik kwam dit tegen: Aision. Kickstarter project uit Hong Kong. Misschien wordt er iemand blij van:

De gesloten versie is nog wel toonbaar imo:

Lelijk logo en met 41mm te groot. Met 82SO (8215 achtig kaliber), maar een 9015 versie moet er ook aan komen. Met 50m WR maar met 100m en geschroefde kroon als ‘stretch goal’.
Aision. Geen mooie naam, maar wel beter dan die fantasie Duitse namen uit de volksrepubliek.

https://www.kickstarter.com/projects/aision/aision-the-modern-classic-and-high-quality-automatic-watch/description

ca $360 met bracelet en 9015

Totale Zenith rip off.

2 likes

Nou, je zou kunnen zeggen dat helemaal niet waar is, omdat er ook een flinke scheut Vacheron Constantin Overseas in zit.

Maar origineel bedacht is het niet nee :smile:

Ik zie het nog niet, maar als jij het zegt Tom…

2 likes

Mis alleen nog iets van Audemars Piguet tussen Vacheron Zenith Defy Constatin.

Soort van debiel kindje van een Zenith en een Overseas.

1 like

@Vincent (ik kan je eerste plaatje niet zien en ik kan je niet quoten door dat plaatje)
De wijzers lijken nog het meest op die van een AP RO.

1 like

Tsja, nu zie ik het ook niet meer…

1 like

Is 8 over 10 de nieuwe 10 over 10?
Zie de laatste wel vaker dat ze zo worden weergegeven

Als je als fotograaf een automaat hanteert gaat hij al snel lopen. Je wilt de kroon niet uittrekken, dat ziet er minder uit. Dus zet je hem een paar minuten terug tot hij weer te ver is doorgelopen tijdens het foto’s maken :slight_smile:
En van die VC hier vlak boven willen ze denk ik een uur lang foto’s maken :smile:

1 like