Als het betekent dat horloges uit Japan minder btw/invoerrechten gaat kosten, dan kan dit voor horlogeliefhebbers een nieuw jachtgebied worden. Voor mij waren het iig altijd dealbreakers, die extra kosten
Voor mij de afstand en de risico dat het horloge ergens verdwijnt.
Je hoeft er niet zelf heen
Als dat waar is, beste (horloge)nieuws in jaren
Zal dit ook in gaan houden dat de prijzen bij de nederlandse verkooppunten van o.a. Casio, Seiko en Citizen omlaag gaan?
In het vliegtuig kan er weinig mee gebeuren. Pas als PostNL het in handen krijgt ga ik mij zorgen maken.
De extra kosten zijn bij horloges toch eigenlijk volledig BTW? En die zal wel blijven.
Ja, maar hoeveel tussenschakels zullen er zijn? Lijkt me sterk dat het een rechtstreekse vlucht is naar NL.
Vanuit Japan… binnenlands uiteraard geen idee. Maar het vliegtuig heeft waarschijnlijk alleen een tussenstop in Hong Kong of een andere grote luchthaven op het continent.
Dit is een prachtige ontwikkeling.
En wat betreft de postdiensten in Japan. Geen zorgen. Japan is een van de meest gestructureerde landen ter wereld.
Daar zou ik maar niet op rekenen. BTW blijft gewoon 21% voor horloges uit Japan. En invoerrechten daarop zijn nagenoeg te verwaarlozen.
Het gaat vooral over de invoer van Japans vlees… en de uitvoer naar Japan van bier en varkenvlees.
Dan gaan gewoon de prijzen omhoog natuurlijk. Stelletje dromers.
Binnenkort wagyu op de barbecue dus
Invoerrechten zijn op kleding en sieraden etc vaak centenwerk inderdaad. Voor auto’s en andere strategische zaken als voedsel oid kan het wel interessant zijn.
Hoezo binnenkort? Geld moet rollen Crowley. Hup! Wagyu, kogelvis op de BBQ en belugakaviaar met champagne op tafel.
Ik denk zelfs dat er geen betere (en veiliger) postdienst bestaat dan die in Japan. Een beetje als in Nederland @1960. Maar dan nog beter.
Gestructureerd! Echt een land voor mannen met een introvert karakter!
Laat het Wim Kan niet horen. Kan ook niet meer
Ach, sindsdien is er ook wel eea veranderd daar.
Op het nieuws hoorde ik dat het op Japanse auto’s wel 10% kan schelen.
Voordat je je rijk rekent als potentiële Japanse autokoper: je mag blij zijn als daarvan 3% voor de consument overblijft. De andere 7% gaat grotendeels naar de importeur, en een beetje naar de dealer.