Akkoord EU en Japan: lager of geen btw/invoerrechten

Als het betekent dat horloges uit Japan minder btw/invoerrechten gaat kosten, dan kan dit voor horlogeliefhebbers een nieuw jachtgebied worden. Voor mij waren het iig altijd dealbreakers, die extra kosten

7 likes

Voor mij de afstand en de risico dat het horloge ergens verdwijnt. :astonished:

1 like

Je hoeft er niet zelf heen :wink:

1 like

Als dat waar is, beste (horloge)nieuws in jaren

2 likes

Zal dit ook in gaan houden dat de prijzen bij de nederlandse verkooppunten van o.a. Casio, Seiko en Citizen omlaag gaan?

1 like

In het vliegtuig kan er weinig mee gebeuren. Pas als PostNL het in handen krijgt ga ik mij zorgen maken.

13 likes

De extra kosten zijn bij horloges toch eigenlijk volledig BTW? En die zal wel blijven.

3 likes

Ja, maar hoeveel tussenschakels zullen er zijn? Lijkt me sterk dat het een rechtstreekse vlucht is naar NL.

Vanuit Japan… binnenlands uiteraard geen idee. Maar het vliegtuig heeft waarschijnlijk alleen een tussenstop in Hong Kong of een andere grote luchthaven op het continent.

1 like

Dit is een prachtige ontwikkeling.
En wat betreft de postdiensten in Japan. Geen zorgen. Japan is een van de meest gestructureerde landen ter wereld.

2 likes

Daar zou ik maar niet op rekenen. BTW blijft gewoon 21% voor horloges uit Japan. En invoerrechten daarop zijn nagenoeg te verwaarlozen.

1 like

Het gaat vooral over de invoer van Japans vlees… en de uitvoer naar Japan van bier en varkenvlees.

Dan gaan gewoon de prijzen omhoog natuurlijk. Stelletje dromers. :joy:

1 like

Binnenkort wagyu op de barbecue dus

7 likes

Invoerrechten zijn op kleding en sieraden etc vaak centenwerk inderdaad. Voor auto’s en andere strategische zaken als voedsel oid kan het wel interessant zijn.

Hoezo binnenkort? Geld moet rollen Crowley. Hup! Wagyu, kogelvis op de BBQ en belugakaviaar met champagne op tafel. :sunglasses:

3 likes

Ik denk zelfs dat er geen betere (en veiliger) postdienst bestaat dan die in Japan. Een beetje als in Nederland @1960. Maar dan nog beter.

1 like

Gestructureerd! Echt een land voor mannen met een introvert karakter!

Laat het Wim Kan niet horen. Kan ook niet meer :wink:

Ach, sindsdien is er ook wel eea veranderd daar.

Op het nieuws hoorde ik dat het op Japanse auto’s wel 10% kan schelen.

Voordat je je rijk rekent als potentiële Japanse autokoper: je mag blij zijn als daarvan 3% voor de consument overblijft. De andere 7% gaat grotendeels naar de importeur, en een beetje naar de dealer.