Mooi en goed verhaal. Fijn dat je deze mensen blij hebt kunnen maken en en passant de tante ook kan zien dat de werkbank van Josef ook echt gebruikt wordt.
Afgezien dat je de tante er blij mee maakt, ik zou me er niet prettig bij voelen zoiets te verpatsen als je vermoedt dat de partner nog leeft. En dat voor een paar knaken. Beter wat rust in de ziel.
Edit: niet alleen karma gespaard, maar ook een berg likes.
Mooi verhaal, dikke pluim. De likes zijn dan ook dik verdiend!
ik denk dat ik de ring zelf gebracht zou hebben al is het om de reactie te zien van de persoon bij overhandiging, ongeacht de kosten.
Dat dus, Bill. Ik ben alleen niet zeker over de ‘h’. Kan ook ‘gerodineerde’ zijn.
Dat doet niks af aan de actie van @LVA. Die ring moest terug, Dat was mij ook volkomen duidelijk.
Dan ook weer overigens en terzijde maar niet off topic:
Het is wel bijzonder dat als je als vakman juwelier en horlogemaker ‘in het harnas’ komt te overlijden en je trouwring, die je voor je werk afgedaan hebt, tussen de spulletjes op je werkbank komt te verdwalen. Bij het opruimen van de werkplaats door de nabestaande erfgenamen raakt de ring verzeild in een doosje rommeltjes. Dat doosje komt dan terecht bij een oprechte amateur en horlogeliefhebber. Die vervolgens het ding herkent als mogelijk een trouwring en er met de nodige moeite voor zorgt dat die ring weer bij de familie van de overledene terugkomt.
Er wordt hier op het forum vaak gesproken over de emotionele waarde van geërfde horloges. En hoe belangrijk het is voor kinderen of nabestaande familieleden om zo’n ding als aandenken of herinnering te koesteren. Toeval bestaat niet. De bijzondere samenhang in dit geval is dat het hier niet om een horloge gaat, maar om de trouwring van een horlogemaker. Dat boeide mij. Vandaar nog even dit zondagse filosofietje…
Ik ken nog wel een paar mensen op leeftijd op hf waarbij het me niet zou verbazen als ze gevonden zouden worden met een loep/loupe tegen hun oog gedrukt. Een kleurpotlood in de hand of op hun knieën zoekend naar een schroefje…
Kharma is a bitch, maar dat geldt dan niet voor jou.
Hoopgevend om te zien dat er nog mensen zijn die dit soort “kleinoden” belangrijk vinden en snappen wat een emotionele lading dit kan hebben, en, hier ook nog eens moeite voor willen doen om deze bij de eigenaar terug te krijgen.