beter iets te vroeg informeren dan te laat , en dan echt verloren of teruggestuurd?
Dat hoeft niet altijd zo tegen zijn.
Al zou je dat eigenlijk wel altijd moeten doenâŠ
Customs clearance wil dacht ik niet zeggen dat het pakket ook echt fysiek bij de douane ligt. Als de vervoerder zelf de aangifte voor je doet hebben ze een eigen clearance afdeling en komt het pakket fysiek niet bij de Nederlandse douane langs maar moet wel wachten op hun goedkeuring.
Dus volgens mij hangt de snelheid af van meerdere factorenâŠhoeveel pakketten moeten er nog gecleared worden ev. open gemaakt worden, hoeveel beschikbaar personeel is er voor aanwezig, aard van de aangiftes, reactie tijd van doorgeven en vrijgeven douane. Eventuele steekproeven van de douane dat ze wel fysiek ook zelf het pakket willen controleren?
Just my guess, ik weet niet het fijne ervan.
Je moet net de juiste persoon te pakken krijgen bij de custom clearance, ik heb dat ook ervaren destijds met mân SARB033 die een week later geleverd werd door Bpost en gelukkig dat ik een vriendelijke dame aan de lijn had die het pakje in de juiste kar heeft gelegd.
Het lag toen bij de verdachte namaak spullenâŠ
Ze vertelde me dat het beter is om bij de bestelling je invoice, etc al te mailen naar custom clearance zodat ze op de hoogte zijn van dit pakje.
Succes!
Wachttijden zijn heel lang. Mijn pakket is ooit een maand blijven liggen bij de douane in Zuid-Afrika. Hopelijk zijn ze hier sneller!
Hier wat negatieve ervaringen met Fedex. Met name duur van overdracht, leveren bij de buren terwijl is afgesproken van niet en niet goed te verzekeren (hogere bedragen.
Gebruik sinds circa 2 jaar DHL Express en dat is echt een wereld van verschil.
Bedankt
Zoals door een aantal al is voorspeld, 6 werkdagen bij de douane, vandaag in huis. Dank voor alle tips, moet de volgende keer gewoon wat meer geduld hebben