Al een week bij de (nl) douane?

Bij hoge uitzondering eens iets in Amerika gekocht. (Ebay/paypall).
Pakketje ging vlotjes op reis en is vorige week bij de douane beland. En toen stopten de updates.

Hij ligt daar dus al een weekje. Weet iemand of het normaal is dat dit zo lang duurt bij de douane, of is het tijd om mij zorgen te gaan maken en contact op te gaan nemen met de verkoper?

Alvast dank voor eventuele reacties en tips!

Groet Erik

Een week is misschien net te kort om zorgen te maken, maar heb dat ook een keer gehad met een horloge uit OekraĂŻne. Na 2 weken gebeld met PostNL, zou door hun afgehandeld worden in NL. Maar na binnenkomst in NL nooit PostNL gehaald. Een spookpakket noemden ze het, waarschijnlijk bij NL binnenkomst gestolen. Nooit meer wat gezien, gelukkig wel bij verkoper geld teruggehad.

Hoop voor je dat het meevalt en dat het puur vertraging is

1 like

Onlangs ook een pakketje uit de VS ontvangen.
Ging met USPS en Postnl nam het hier over.
Deze site gaf goede informatie: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
In tegenstelling tot de USPS site en de standaard Postnl site.
Pakketje lag in mijn geval zes (werk)dagen bij de Douane op Schiphol voordat er weer beweging in kwam.

2 likes

Hopelijk valt het mee idd, en het geld zal ik bij verlies van het pakketje vast ook wel terug krijgen, maar het zou wel erg balen zijn

Deze is verzonden via USPS. Iemand enig idee wat daarvan de nederlandse partner (Postnl?) is?

1 like

Een week is in BelgiĂ« vrij ‘normaal’. Ik vermoed dat dat in Nederland niet anders is. Mocht het nu nog een week blijven liggen, dan kan je eens een belletje wagen

1 like

Dank, die site ken ik, werkt meestal goed idd. En Postnl dus. En bij jou ook zes dagen vertraging, dat komt dan misschien nog goed, bedankt!

1 like

Wachten duurt altijd veel lang hahaha!

1 like

:joy::joy: Klopt idd, check hem iedere dag of er al beweging in is :grin:

1 like

Een week is normaal. Zal vermoedelijk een dezer dagen wel beweging in komen.

1 like

Ik had verwacht dat het bij de douane ook wel geautomatiseerd zou zijn en het pakje hooguit een dagje daar zou liggen
Maar blijkbaar wordt alles daar dus uitgebreid gecontroleerd.

Dank voor de reacties, ik ben er weer wat geruster op!

Heb het al meerdere malen zo gehad, met name vanuit USA en Verre Oosten. Soms werken trackingsites, soms niet meer dan enkele melding van ‘dispatch’. Vrijwel altijd binnen 2 a 3 weken goed gekomen, dus nog even geduld :wink:

1 like

Een keer gehad dat het pakje 3 weken bij de “douane” lag.
Heeft uiteindelijk 26 dagen geduurd van bestelling tot levering.

1 like

Ik wacht ook op een pakketje. Uit Japan. Er is een trackingnummer, maar er valt niets te tracken. Primief gedoe. Voor een pakket uit Madagaskar zou ik het begrijpen.

Paar weken terug uit de USA. Global Shipping Program, dat ging wel ok. Géén handtekening nodig, dat is dan wel weer raar. En wel met omwegen, omgekeerd chronologisch/onderaan is oudst:

In Transit with Destination Carrier
Aug-31-17, 19:26 PM

In Transit with Destination Carrier
Aug-31-17, 18:15 PM

Shipped from the Global Shipping Center to International Destination
Aug-29-17, 18:43 PM, Erlanger, Kentucky 41025-2501

Customs Documentation and Labeling
Aug-29-17, 00:15 AM, Erlanger, Kentucky 41025-2501

Processing at Global Shipping Center
Aug-28-17, 20:24 PM, Erlanger, Kentucky 41025-2501

Arrived at Global Shipping Center
Aug-25-17, 04:01 AM, ERLANGER, KY 41025

In Transit-Arrived at Post Office
Aug-24-17, 21:08 PM, CINCINNATI, OH 45234

In Transit-Departed USPS Regional Destination Facility
Aug-24-17, 21:06 PM, CINCINNATI OH DISTRIBUTION CENTER

In Transit-Arrived at USPS Regional Facility
Aug-24-17, 16:56 PM, CINCINNATI OH DISTRIBUTION CENTER

In Transit-Departed USPS Regional Facility
Aug-24-17, 12:06 PM, CINCINNATI OH NETWORK DISTRIBUTION CENTER

In Transit-In Transit to Destination
Aug-24-17, 09:07 AM, On its way to ERLANGER, KY 41025

In Transit-Arrived at USPS Regional Facility
Aug-23-17, 21:40 PM, CINCINNATI OH NETWORK DISTRIBUTION CENTER

Aug-23-17, 07:30 AM, JERSEY CITY NJ NETWORK DISTRIBUTION CENTER

Aug-23-17, 06:08 AM, QUEENS NY DISTRIBUTION CENTER

Aug-23-17, 05:45 AM, QUEENS NY DISTRIBUTION CENTER

In Transit-Departed USPS Regional Origin Facility
Aug-22-17, 23:08 PM, QUEENS NY DISTRIBUTION CENTER

In Transit-Departed Post Office
Aug-21-17, 18:55 PM, BROOKLYN, NY 11219

In Transit-USPS in possession of item
Aug-21-17, 18:16 PM, BROOKLYN, NY 11219

Je zou verwachten dat die pakketdiensten eens een keer wat leren van de logistiek van de supermarktwereld, of van de Nederlandse melkveehouders voor mijn part.

1 like

Het is uiteraard geen garantie dat het goed gaat met jouw pakketje maar in mijn enige ervaring met een horloge uit de VS was deze ook met USPS verstuurd en tracking vertelde dat het anderhalve week bij onze douane heeft gelegen. Daarna via PostNL afgeleverd.

1 like

Als het te lang duurt moet je even postnl via twitter vragen. Mijn usps pakketje ligt al anderhalve week bij de douane bleek dat ze vergeten waren een brief te sturen omdat ze de waarde niet vertrouwden :sweat_smile:.

1 like

Internationaal is mijn enige goede ervaring met Fedex.

Het is duur maar echt supersnel! Binnen enkele dagen in huis van waar ook ter wereld. En hun regelen zelf eventuele belasting/importkosten, dan krijg je achteraf een rekening.

2 likes

Mijn bezel en insert heeft ook week bij douane gelegen, langer dan de hele reis naar Adam met USPS. FedEx idd top altijd!

1 like

Douane mag zendingen 20 dagen blokkeren voor controle :sob:

1 like

Mijn ervaring is ook dat het echt wel ruim een week kan duren!
(Vostok uit Rusland)

1 like

Nu het pakket bij de douane ligt, heb je ook de pech dat je invoerkosten, btw enz moet betalen?

1 like