Al iemand die de nieuwe black bay heeft?

@Sagehomme ?

Ha, dat heb ik juist andersom. Zwarte bezel met de wijzers en indices van de blauwe zou mij het mooist lijken.

Verder wel eens met Jeffrey dat zwart tijdloos en veelzijdig Is.

Gr, HJR

@Mantequilla das de burgundy :smiley:

Ik heb de rode gehad. Ik vind de nieuwe zwarte nog mooier! Zeker doen. ‘Gewoontjes’? Ik weet het niet. Gewoon mooi.

Wat ik wel een prbleem vond was de kast. Die lijkt door het ontwerp veel dikker dan hij eigenlijk is. Dat was voor mij de reden om hem snel weer weg te doen. Altijd rustig uitproberen deze


Erg mooi horloge op de foto. In het echt veels te dik, de band is te breed en de snowflake hands zien er echt niet uit

1 like

Ik vind de blauwe juist mooier door het ontbreken van de gouden accenten.
Meer in verhouding qua kleurstelling.
De, in verhouding tot de stalen kast, minieme gouden accenten verstoren voor mij de verhouding. Als de bezel ook goudkleurig was geweest komt het voor mij wat meer in verhouding.
Al begint hij dan wel erg veel te gaan lijken op de nieuwe Rolex Yachtmaster


Oef. De zwarte is heel erg mooi. Als ik 1 moet kiezen, dan wordt het een zwarte.

Misschien beetje een late reactie, maar hij is werkelijk fenomenaal
 ben al een tijdje aan het twijfelen over de blauwe maar dit maakt het nog lastiger
 Zodra ik hem ergens in de buurt kan passen maar eens proberen en vergelijken :wink:

De rooie heeft wel meer karakter imho, maar de zwarte is wel zo veilig en ook heel fraai.

De blauwe is trouwens ook erg cool. Vooral op z’n stalen band.

vandeweek in m’n handen gehad, mooie uitstraling, voor mij de mooiste van de 3

helaas (natuurlijk) weer dezelfde afknapper als ik eerder had bij de blauwe: de vorm/grootte van de kast
het horloge lijkt enorm hoog en groot door de rechte zijkanten, de relatief grote lug to lug afstand (50 mm) en de 22 mm band, als vintage remake vind ik de size-up niet geslaagd

daarnaast is het jammer dat de pip gewoon wit is en niet dezelfde kleur heeft als de indices

Normaal trekt blauw mij erg aan , maar van deze vindt ik de Zwarte er wel uitspringen , zou mijn keuze zijn .

Ik zit nu een lang weekend in Zuid-Limburg. Gisteren zijn we even naar Maastricht geweest. Eerst bij Filipucci gekeken die zowel de blauwe als de rode black bay op voorraad had.

Perfect geholpen door de verkoper en mijn voorkeur ging op tafel gelijk uit naar de blauwe versie. Raar maar waar, om de pols won toch de rode :wink: zo zie je maar weer hoe belangrijk passen en vergelijken is.

Daarna even naar Burger gegaan om al het moois daar te bekijken. Helaas vond ik dit een vreselijke tegenvaller. De collectie horloges was natuurlijk prachtig, maar ik (en ook mijn vriendin) vond het geen prettige verkoper. Er hing een bepaalde arrogantie in de lucht en ik voelde me in die zaak echt een knuppeltje. Er werd erg neerbuigend gedaan vond ik. Ik zou er in elk geval niet meer heen gaan.

Met een vieze smaak in de mond van dit bezoekje aan Burger was de lol van het horloge kijken er eigenlijk al weer af
 Nog even bij Vossen door de etalage gegluurd naar een Tag Heuer Aquaracer, maar passen hoefde van mij niet meer.Uiteindelijk toch nog even bij Steiner binnen gelopen en ben blij dat ik dat nog even gedaan heb.

Ik wilde graag een Rolex sub passen, wat geen enkel probleem was, maar toen 1 van de verkoopster/eigenaresses mijn getatoeĂ«erde arm zag werd ze helemaal enthousiast. De ene na de andere Rolex werd uit de vitrines gehaald en ik werd slachtoffer van een pas sessie om te kijken hoe de horloges zouden staan in combinatie met m’n getatoeĂ«erde arm. Vreselijk om zo gebruikt te worden :stuck_out_tongue: Ik heb ontzettend veel mooie horloges mogen proberen, en tot mijn grote verbazing stond een Datejust mij ook erg goed. Zelf zou ik daar nooit naar gekeken hebben ivm zijn 36mm diameter. Nu heb ik dus nog meer om over te twijfelen haha.

Vandaag in Heerlen nog even gekeken bij Vaessen waar ik ook zeer vriendelijk ontvangen ben. De nieuwe Oris sixty-five bekeken en gepast en ook die vond ik ontzettend mooi. Ook kreeg ik daar nog een tweetal mooie boeken/catalogussen mee om te bekijken.

Al met al dus een zeer geslaagd horloge weekend! En misschien mag ik binnenkort nog terug naar Steiner voor een fotoshoot. Ik begon met de twijfel tussen blauw en rood, maar ik heb er nu alleen nog maar meer wensen bij gekregen :wink:

5 likes