Alain Silberstein kapot, goedkope reparatie?

Okee, nadat alle indexen in een jaar tijd stuk voor stuk van de plaat zijn gevallen (de lijm zit nu eindelijk goed vast), is er nu een knopje af. Het begon met het moeilijk drukken van bovenste chronograafpusher. Ineens, als ik klikte, voelde het alsof er iets tussen het knopje en mechanisme zat. Toen viel het er tijdens college ineens vanaf. Zowel knopje als veertje zijn aanwezig.

Ik baal enorm gezien de waarde en prijs van dit horloge. Ik weet dat een reparatie voor een ferrari ook stervensuur is, dus dit zal geen meevaller zijn, of wel?

Ik weet niet of het knopje is afgebroken of kan worden hergebruikt. As er een nieuwe moet komen kan de reparatie boven duizend euro uitkomen heb ik al gehoord.

Wat denken jullie?

Kwaliteitsklok dus. Hoop dat je hem via een betrouwbare weg hebt verkregen.

Via het forum kun je vast wel een horlogemaker in de buurt vinden. Zoekfunctie en zo…

Ziet er uit als een 0.50 cent pusher. Kan me niet voorstellen dat het ooit in de duizend Euro richting gaat. Ik denk dat elke, goede, horlogemaker het voor veel minder kan repareren.

Succes ermee.

Wellicht is er een adresje in Mumbai waar ie gerepareerd kan worden.

Echt bijzonder is die pusher niet, maar er zit wel een geel uiteinde aan. En er zijn van dit horloge maar 500 in de hele wereld! Zo’n horloge alleen vinden is al moeilijk, laat staan dit specifieke knopje voor een horloge van meer dan 10 jaar oud.

Weten jullie waar ik hem kan laten maken?

Ik kan wel een horlogemaker aanbevelen.

Pm anders even.

Gewoon even met de brokstukken naar een horlogemaker, zo te zien een kwestie van een nieuw schroefje. Dan kan het horloge direct een servicebeurt ontvangen, want daar zal 't inmiddels ook aan toe zijn.

Bedankt voor het advies, maar service heeft hij vorig jaar nog gehad. Heb hem vorige week door een zelfbenoemd horlogemaker laten nakijken en die zei dat hij er niks mee kon. Zelf verkoopt die man alleen Jacques Lemans, Alpha en low range Seiko, dus weet niet hoe serieus ik dat moet nemen.

De bestaande drukknop is gewoon te repareren.
Afgebroken schroefdraad verwijderen en een
nieuwe schroefpen plaatsen.
Het origineel blijft dus gehandhaaft.

wel bij een goede horlogemaker brengen
die nog verstand van zaken heeft.

Okee, ben erg blij met deze info, bedankt mannen! Had hem vorige week bijna voor minder dan 2000 verkocht omdat een geïnteresseerde een hoog reparatiebedrag noemde.

Hier wil ik toch ook even op reageren. In een reactie op je eigen topic viel me de volgende zin op: “Zelf verkoopt die man alleen Jacques Lemans, Alpha en low range Seiko, dus weet niet hoe serieus ik dat moet nemen.”.

Dat komt op mij een beetje over alsof je vindt dat low range Seiko nogal erg minderwaardig zouden zijn. Dat zou ik dan toch graag even nuanceren. Bij low range Seiko’s zal het je niet makkelijk overkomen dat indexen eraf vallen, of knopjes loslaten. Verder schat ik in dat je daarvan onderdelen tot in de lengte der dagen kunt nabestellen. Akkoord, je hebt dan geen zeer gelimiteerd horloge, maar je bent ook wel een factor 15 of 20 minder kwijt voor een horloge.

Mocht je dat niet zo bedoeld hebben, mag je mijn reactie als ‘overgevoelig’ beschouwen. Dat ben ik ook aan mijn naam verplicht :slight_smile:

Ik hoop overigens voor je dat je een bekwaam horloger kunt vinden voor je bijzondere klok.

Ik heb zelf ooit een pulsar bij de beste man gekocht. Nu gebruik ik die alleen om de mechanische horloges goed te zetten. Die pulsar is trouwens een halfjaar weggeweest omdat de pushpennen verbogen en niet te verkrijgen waren. Na een halfjaar was ik het zat en heb ik een hele nieuwe band gekregen.

Ik snap je punt wel, de kwaliteit van Seiko bijvoorbeeld kan ook heel goed zijn. Nu draag elke dag een Seiko. Hoewel ik bij de Alain een hogere kwaliteit had verwacht, ben ik wel gewend aan een gangreserve van drie dagen, een chronograaf, opwindfunctie en hacking functie. Wat dat betreft was ook de seiko een koude kermis.

Deze man die dagelijks alleen maar batterijtjes in mineraalgeglaasde snerthorloges zet, geen Valjoux 7751 kan maken. Dat is wat ik bedoel.

Gertjan91 Schreef:

Soms snap ik geen snars van je posts:

Ik heb zelf ooit een pulsar bij de beste man
gekocht. Nu gebruik ik die alleen om de
mechanische horloges goed te zetten.

Je koop een quartz-horloge om je mechanische horloges bij te zetten?

Die pulsar is>trouwens een halfjaar weggeweest omdat de
pushpennen verbogen en niet te verkrijgen waren.
Na een halfjaar was ik het zat en heb ik een hele
nieuwe band gekregen.

Een half jaar wachten op twee verbogen spring bars?

Ik snap je punt wel, de kwaliteit van Seiko
bijvoorbeeld kan ook heel goed zijn. Nu draag elke
dag een Seiko. Hoewel ik bij de Alain een hogere
kwaliteit had verwacht, ben ik wel gewend aan een
gangreserve van drie dagen, een chronograaf,
opwindfunctie en hacking functie. Wat dat betreft
was ook de seiko een koude kermis.

Je kocht een Seiko en kwam toen van een koude kermis thuis omdat er "geen gangreserve van drie dagen, een chronograaf, opwindfunctie en hacking functie"
op zaten. Meeste kopers voorkomen dit soort “terleurstellingen” door hun huiswerk te doen voor de aankoop. Jeetje.

luddite Schreef:

Je kocht een Seiko en kwam toen van een koude
kermis thuis omdat er “geen gangreserve van drie
dagen, een chronograaf, opwindfunctie en hacking
functie"
op zaten. Meeste kopers voorkomen dit soort
"terleurstellingen” door hun huiswerk te doen voor
de aankoop. Jeetje.

Toch vervelend als het geen chronograaf blijkt te zijn! Is ook moeilijk te zien, kan gebeuren.

Zo is dat van mij absoluut niet bedoeld. De korte gangreserve en ontbreken van opwindfunctie zijn in de praktijk onhandiger dan gedacht. Het went wel, ik krijg nu na twee maanden eindelijk een beetje gevoel bij het horloge. Heb hem vooral gekocht door de enorme hoeveelheid positieve recensies.

Dat het geen chrono wist ik natuurlijk. Duhhuhh, al dacht ik dat ik dat het een nutteloze functie was. Nu vind ik het een leuke toevoeging.

Mensen, laten we de toon op dit forum een beetje leuk houden.

Dirk Oskam zit bij jou in de buurt, over hem lees ik goede dingen.

Succes.

ratchet Schreef:

Mensen, laten we de toon op dit forum een beetje
leuk houden.

Altijd een goed idee, maar wat stoort je hier dan in het bijzonder?

De toon is wat scherp, denk dat ratchet dat bedoelt. Maar gertjan lokt dit ook wel een beetje uit met zijn manier van posten. No offense.

Maar volgens mij is ie de kwaadste niet, ik hoop dus dat je een oplossing vindt. Boven de duizend lijkt me overigens wel idiotie…

Ik vind het niet moeders mooiste maar gelukkig dat smaken verschillen. Het maakt me wel benieuwd of en wat je nog meer in je collectie hebt?

gr, HJR