Alain silberstein valjoux 7750

Ik heb een vraag voor een kenner van valjoux 7750

Ik heb een Alain Silberstein Herbo 2 waarin een Valjoux 7750 zit.

Voor een servicebeurt bracht ik hem in Den Haag bij Steltman.

Nu 2 maanden later belde ze mij en vertelde dat hun horlogemaker een speciaal schroevendraaier niet in zijn bezit heeft.

Mijn kennis is niet van dien aard dat ik daar over kan oordelen maar vind het wel vreemd.

Gaarne jullie advies en wie weet een horlogemaker in de buurt van Den Haag die dat wel kan.

Alvast bedankt

Alles aan een V 7750 uurwerk is standaard, dus dit lijkt me een vreemd verhaal. Mogelijk dat AS bepaalde modificaties heeft aangebracht in het uurwerk, maar echt voorstellen kan ik het mij niet. Probeer eens via Horlogeplatform (Gerard) in het Noordeinde.

Er is een speciale tool nodig om een veer te bevestigen op de rotor van de automaat, is ongeveer zoals een schroevendraaier
Zie anders niet wat het zou kunnen zijn, heeft dan toch niet veel ondervinding of gewerkt met de 7750.

Ja bedankt dat je meedenkt ook vermeld ik even dat er een weekteller opzit misschien heeft het daar mee te maken

na zo’n lange periode ontdekken niet de juiste
schroevendraaier te hebben,dan even opbellen
zonder de klant kennelijk te communiceren dat er inmiddels een besteld is ? (TD)
dat klinkt als een smoes voor “sorry er is een gewicht van een comtoise klok op uw horloge gevallen
en we zijn hem aan het uitdeuken” ::o

Ha ha vind ik leuke omschrijving Nu even opzoek naar een klokkenmaker die wel verstand heeft van valjoux 7750 en probeer even in Noordeinde.

prachtig

Carpe tempus Schreef:

na zo’n lange periode ontdekken niet de juiste
schroevendraaier te hebben,dan even opbellen
zonder de klant kennelijk te communiceren dat er
inmiddels een besteld is ? (TD)
dat klinkt als een smoes voor “sorry er is een
gewicht van een comtoise klok op uw horloge
gevallen
en we zijn hem aan het uitdeuken” ::o

Ben ik dan de enige die Albert Einstein las i.p.v. Alain Silberstein?
Ik ben toch soms ook echt niet wijs :slight_smile:

Gerben Schreef:

Ben ik dan de enige die Albert Einstein las i.p.v.
Alain Silberstein?
Ik ben toch soms ook echt niet wijs :slight_smile:

valt wel mee toch,
had je nu Ernest Rutherford gelezen dan had je
je meer zorgen moeten maken :#

Sommige hebben verstand van horloges tot max 100 euro maar daar vroeg ik het niet aan en ook hans anders is weer in de reclame

jongjong51 Schreef:

Sommige hebben verstand van horloges tot max 100
euro maar daar vroeg ik het niet aan en ook hans
anders is weer in de reclame

Lol :~

Gelukt bij horlogeplatform?

Hallo
Ik heb een Preisig met een Valjoux 7751 ( is 7750 met maanstandenuitbreiding probleem na vallen en na 6 jaar een servicebeurt laten geven bij de Time Store in Leidschenhage naar mijn idee kundige mensen met enthousiasme voor hun vak, hebben ook een keer de Chopard gerepareerd aanrader