Alarmfunctie Seiko chronograaf SNA601P1

Sinds mijn horlogetik zich voordoet kan ik het niet nalaten in (meestal zakelijke) gesprekken altijd een vlugge blik te werpen naar het horloge van mijn gesprekspartner(s). Zo ook enige tijd geleden en wij spraken al snel over het wel en wee van Seiko horloges. Mijn gesprekspartner was inmiddels bij 3 erkende seiko dealers in onze prachtige provincie Groningen geweest en geen van de drie (!!!) kon de alarmfunctie van de Seiko chronograaf SNA601P1 demonstreren. Kan iemand van het forum hier een duidelijk helpende hand bieden?

Via internet is een instructie gehaald hoe te handelen echter dat bood eveneens geen werkende oplossing.

Wie van ons forum kan deze molleboon verder helpen?

Groet,

Bojo

De alarmfunctie van deze Seiko is een beetje apart verhaal, er zijn meerder mensen die er problemen mee hebben.

Zorg eerst dat alles goed ingesteld is, dat zie je wanneer de normale wijzers de juiste tijd aangeven en de wijzers in het “Alarm” subdial dat ook doen. Moet lukken met behulp van de instructie

voor alle duidelijkheid is hier een instructie.
http://www.seiko.com.au/manuals_pdf/24_1.pdf

De wijzers van het alarm lopen gewoon mee met de normale tijd. Wil je het alarm instellen, trek dan de kroon in de eerste klik en stel dmv het knopje op 4 uur het alarm op de gewenste tijd in.
Druk nu de kroon in. De wijzers blijven staan op de ingestelde tijd. Het alarm gaat af op de ingestelde tijd, daarna gaan de wijzers meelopen met de normale tijd.
De instelling is eenmalig, die maak je en het alarm gaat 1 keer af. Je kunt 1 instelling maken per 12 uur.

Je kunt de subdial ook gebruiken voor een 2e tijd, alarm gebruiken kan dan ook nog maar is wat verwarrend.

Lucien, zeer bedankt voor je uitleg en hulp in deze.

groet,

Bojo