Alarmfunctie?

Ik heb een vraag. Ik zoek een tactical horloge met alarmfunctie. Nu haal ik dat niet altijd uit de specificaties en verwarren begrippen als chronograaf en timer mij, bijvoorbeeld bij de wenger commando serie of de seiko sportura. Kan iemand mij helpen?

(Topic verplaatst)

Een alarm is duidelijk iets anders dan een chronograaf of timer. In principe zou deze functie ook duidelijk vermeld moeten zijn, als alarm functie. Als dat niet zo is, even zoeken op het vermelde type nummer of zoeken op de website van de fabrikant. Weet dat bijvoorbeeld Casio een hoop horloges met alarm functie heeft, waarvan een deel ook waterdicht is en tegen een stootje kan (als je dat bedoelt met tactical horloge, dat zegt me weer weinig). Hoop dat dit je al op weg helpt.

Wat is “een tactical horloge met alarmfunctie”. Is dat een een horloge dat gaat gillen als hij aangevallen wordt?

3 likes

:grinning: :grinning: :grinning:

Tik bij Google in watch alarm, kijk naar de afbeeldingen en je ziet er een hele serie voorbij komen.
Alle horloges met twee kronen hebben een alarmfunktie (wekker).

Met vriendelijke groet,
Inca

Je hebt ook Timex en Casio horloges die een tril- alarm hebben
dat is soms ook wel handig, maar die gebruiken wel wat meer batterijtjes als je die functie vaak gebruikt
( timer = vergelijkbaar met een kookwekker die na korte tijd afgaat maar geen datum instelling nodig heeft dus eenvoudiger in te stellen ) alarm functie vraagt meestal ook om een datum

Onzin. Omega Planet Ocean met Helium valve? Of is een helium valve volgens jou geen kroon? Dan heb je ook nog alle horloges met een tweede kroon voor het verstellen van een inner-bezel…

Je hebt gelijk.

Met vriendelijke groet,
Inca

Een Heliumvalve is in principe al geen kroon maar een ventiel.
Het ziet er uit als een kroon,maar is het niet.

Alle mechanische alarm horloges hebben 2 kronen…zo beter?