Iemand bekend met de Alba Riki Watanabe AAAA105? Volgens mij gemaakt door Seiko. Ik vind 'm wel iets hebben! Het is wel een horloge voor een wat kleinere pols dan die van mij: diameter is 36 mm…
op Amazon en huiguchi zijn ze voor onder de 200 te krijgen excl. Zien er leuk uit maar waarom zo klein en…jammer van die korte wijzers. wel leuke horloges.
Als ik dan toch bezig ben, even Erken Watch aan de orde stellen. Iemand ervaring mee? Het valt denk ik een beetje in de Zeno/Davosa categorie, maar ze maken een paar mooie betaalbare ontwerpen. Kwaliteit van de uurwerken is misschien wat wisselend.
Heel fraai horloge, van wat ik zo heb gelezen is het een horloge gebaseerd op de Bauhaus stijl, en heeft het het uurwerk van een 5’je. (of een afgeleide daarvan)
Bron
Persoonlijk vind ik dit mooier dan een NOMOS Tangente en Orion (die toch wel erg steriel en industrieel op me overkomen, behalve dan de NL-Edition, die vindik wel weer heel fraai). Maar met z’n 920,- euro toch wel wat hoog geprijsd is ten opzichte van een gewone Tangente (die nieuw wel goedkoper te vinden zijn)
[quote]Gepost door: hharry (IP gelogd)
Datum: 12 juli 2009, 22:14
Zien er leuk uit maar waarom zo klein en…jammer van die korte wijzers. wel leuke horloges.[/quote]
Over de wijzers is ook nagedacht, getuige de tekst in deze review:
[quote]In any watch, you will notice that the hour hand is shorter than the minute hand which in turn is shorter than the second hand. This is also a basic principle behind the hands of the clock that I learnt in primary school when learning to tell time.
Besides adhering to the above principle, special attention was given to the length of the hands. The hour hand is contained within the innermost segment of the dial and the minute hand is reaches no further than the middle segment. The longest hand, the second hand reaches all the way to the minute indices on the outermost segment.
In Riki-san’s design, you will also find that the hour hand is wider than the minute hand which is then wider than the second hand. This seems to be a principle that Riki-san observes in his design. [/quote]
Ik denk dat deze, na het lezen van diverse reviews, momenteel bovenaan de wishist staat! En dan wel de versie met bruine wijzerplaat want naar zoiets was ik al langer op zoek.
Bedankt topic-starter voor het onder de aandacht brengen van dit horloge. (tu)
Ik had dat inderdaad ook gelezen. Het horloge viel mij meteen op een positieve manier op door het design. Komt jou wel goed uit JW, je hebt toch iets kleinere polsen waarbij 36 ideaal is?
Ik had dat inderdaad ook gelezen. Het horloge viel
mij meteen op een positieve manier op door het
design. Komt jou wel goed uit JW, je hebt toch
iets kleinere polsen waarbij 36 ideaal is?
Dag Coen,
ik heb inderdaad wat kleinere polsen, mijn ideale maten zit zo tussen de 36 en 38mm. De Tissot Lelocle is met 39mm voor mij de max.