Aleph uurwerk

Hallo
Ik ben een liefhebber, maar zeker geen kenner op uurwerken gebied. Ik kon een Aleph zakhorloge op de kop tikken. nu had ik daar graag wat meer info over gevonden. Echter op het internet vind ik haast niks. kunnen jullie me daar bij helpen, eventueel ook een waardeschatting zou ik interessant vinden.zilverwaarde staat erin en is 800 gemerkt. ik kan het binnenwerk nu niet tonen omdat ik als nieuwe gebruiker slechts een foto kan plaatsen, mijn excuses.
Alvast bedankt
Tibo

Aleph was een merk van Alpina en is geregistreerd in Zwitserland in 1926.
Nu was Alpina een fabrikant van goede uurwerken, dus ik neem aan dat in deze Aleph ook wel, een goed uurwerk zal zitten. Al kunnen we natuurlijk niets zeggen zonder het uurwerk gezien te hebben.

3 likes

Lijkt me jaren '20/30. Mooi cijferfont! Waarde - economisch niet de moeite, niemand draagt immers nog zakhorloges - en alleen de absolute topmerken brengen meer op dan hun zilver- of goudwaarde.

2 likes

dankjewel voor de info! hier alvast het binnenwerk

Oké dankjewel jammer maar niks aan te doen voorlopig hou ik het nog even bij dan. het cijferfront sprak ook mij onmiddellijk aan!

1 like

Het is in ieder geval een mooi uurwerk met Zwitserse ankergang en met zwanenhals regeling, die helaas afgebroken is.

2 likes

Jammer dat te horen, is dan bij de vorige eigenaar gebeurt. Dankjewel ik leer hier enorm bij! Doet het veel aan de werking van het uurwerk zonder deze hals?

Je kunt hem nog wel afregelen, maar niet meer zo precies. De meeste uurwerken hebben deze fijnregeling niet.

1 like