Alexander Shorokhoff Topic

Hier nogmaals de groeten van zijn andersgekleurde broer!

Voor zij die dit horloge niet kennen dit is dus de Alexander Shorokhoff Vintage 5 Champagne (de AS.V5-C) die van @M_Singer is de zilverkleurige variant. Van elk van deze kleurvarianten zijn er 35 exemplaren gemaakt; de mijne is nr 4 van de 35.

Mr. Shorokhoff wist 80 exemplaren van de Poljot 2416 calibers te kopen en hij gebruikte er dan 70 van om deze 2 series te maken (de 10 andere werden/worden gebruikt voor vervangingsonderdelen mocht het ooit nodig zijn). De geschiedenis van dit caliber gaat terug tot in de jaren 60 van de vorige eeuw toen Poljot dit caliber gebruikte in zijn ā€œDe Luxeā€ lijn omdat deze calibers minder hoog waren dan de tot dan gebruikte calibers. In de AS-V5 horloges is dit caliber wel veel meer versierd dan in de oorspronkeljke horloges uit Rusland.

Hier nog een vlugge foto naast zijn verre voorvader uit 1966 (wel met een 2415 caliber dus zonder datum)

Ik bedankt jullie allemaal voor het lezen van dit bericht en voor het kijken naar de plaatjes!

Veel plezier met jullie horloges vandaag!

11 likes

hmmm:

4 likes

Dat is de Lucky 8, dat lijkt mij ook een heel mooi horloge hoewel ik wat schrik heb van de kleur op veel fotoā€™s lijkt de kleur naar oranje (tot soms zelfs rood) te gaan terwijl op andere fotoā€™s het helemaal geel wordtā€¦

Naar aanleiding van het topic Horloge(s) van je partner wilde ik hier toch ook eens een horloge van mijn partner posten.

Een welsiwaar niet zoā€™n klein horloge met zā€™n 39mm doorsnede (zeker voor dames met wat smallere polsen) is de AS.LA-WIN-2 toch voor mij een van de mooiere horloges van Alexander Shorokhoff voor de dames (of voor de heren die dit horloge willen dragen natuurlijk ook :stuck_out_tongue_winking_eye:).

Hier enkel fotoā€™s van het exemplaar van mijn echtgenote:

De kast is een eenvoudige stalen kast maar het ios vooral de wijzerplaat die het horloge hier maakt. De wijzerplaat komt hier nog niet volledig tot zijn recht want het laat de glinstering van het diamantstof op de wijzerplaat niet echt zien.

In het horloge zit een Eta 2824 die wat verder bijgewerkt is in de stijl van Alexander Shorokhoff.

Zelfs de achterkant van de lederen band is versierd zoals je hier kunt zien

En nog een laatste poging om de glinstering weer te geven maar het lukt niet echt :innocent: en hier stond de datum ook nog verkeerd!!!

Nog een prettige dag verder en bedankt voor het lezenā€¦ en het kijken naar de plaatjes

9 likes

Hee, ik had dit gemist. :+1:

Leuk merk, Shorokhoff. Ook het exemplaar van je vrouw is prachtig. Alleen, en dit is puur mijn OCD, zou die boom rechtop moeten staan. Ik besef dat het een tak met bladeren is, maar ik wil die plaat een kwart slag draaien.

Of ik zoek gewoon een therapeut op. :slight_smile:

Die boom waar die tak aanzit, staat op een horloge van 50 mm doorsnee :slight_smile:

1 like

Bedankt, nu over die tak je moet weten dat dit model ā€œWinterā€ heet, en in de winter laten bomen en planten hun takken altijd wat hangen :innocent: (uitleg is de helft van het werk)

1 like

De Dandy mag mee, hier in Bischofshofen :grinning:

7 likes

LekkĆ¢Ć¢Ć¢h

Maar zit dat bandje niet iets te strak?

Bijzonder horloge. Wat is de diameter?

Naar mijn gevoel zit dat bandje net goedā€¦ Voor anderen zou dat gevoel zeker te strak zijn. :wink:

1 like

Ik weet het niet zeker maar mijn gevoel zegt 42mm als je het echt wilt weten kan ik het volgende week wel eens correct opmeten.

1 like

Ah dat is voor mij te groot. Jij kunt hem echter goed hebben met die wat grotere polsen. Veel draagplezier!

1 like

Dank jeā€¦

1 like

De A.S. Winter van mijn betere helft is ook meeā€¦ Hier voor het Dachstein massief

5 likes

Haha doet ze daar nou gewoon een thumbs down? :joy:

3 likes

Die duim inderdaad, maar ik heb het eigenlijk ook maar veel te laat gezien, zitten ondertussen terug in het hotel :wink: dus die foto opnieuw maken zit er vandaag niet meer inā€¦

1 like

? Jij kunt toch alle formaten hebben? :wink:

Qua vrouwen wel, qua horloges niet. :wink:

1 like

Crosspost maar de uit naar de GroƟglockner HochalpenstraƟe was prachtig vandaag :wink:hier en daar nog wat sneeuw maar de baan zelf was volledig vrij

4 likes