Alexis stelt zich voor

Gegroet allen!

Ik lees hier al mee sinds 2019 en heb al enkele horloges op de kop kunnen tikken via het blauwe gedeelte, maar heb mezelf nog niet echt voorgesteld - tot nu!

Alexis, 34 coming on 35, vader van 1, automotive enthusiast, cocktail aficionado, woonachtig in Oost-Vlaanderen BE.

Mijn interesse in horloges is eigenlijk pas erg laat gestart. In mijn familie is niemand er mee bezig, ik heb dus nooit de liefde op die manier meegekregen.
Het was een vriend die ik pas omstreeks 2018 leerde kennen die me heeft ‘aangestoken’. Hij heeft een best indrukwekkende collectie met o.a. een vintage Speedmaster, vintage Sub, vintage Heuer (uitgegeven door het Belgische leger), een recente IWC, … Heeft me destijds toen ik mijn eerste Seiko op de kop tikte (een SSC673P1 Black Edition Solar Chrono) geholpen om de rubberen band eraf te halen en te vervangen door een coole NATO. En zo ben ik er verder ingerold…

Sindsdien traag maar gestaag en vooral in vlagen van interesse wat bijgelezen, af en toe iets gekocht. Vorige week was mijn vriendin een week op reis en had ik 's avonds best wat tijd om te Youtuben. Gevaarlijk… Een Dan Henry 1962 gekocht van in het blauwe gedeelte en een Seiko Alpinist SPB197J1 even later via 2dehands… Oeps! :see_no_evil:

Daar stopt het echter niet, me gisteren laten verleiden door een Tudor BB58 M79030N-0001 op staal. Ik heb de BB58 enkel nog maar eens om de pols gehad in het blauw bij de AD hier in de buurt. Ging daar eigenlijk kijken voor een BB36 met zwarte dial. Al ben ik nog steeds heel erg tevreden van mijn Seiko SARB033 die het qua value proposition toch beter doet in mijn ogen.

De BB58 haal ik vanavond op, erg benieuwd hoe die me gaat bevallen!
Het is mijn eerste horloge van een dergelijk budget, ik vind het dus best wel spannend. Ik was ook naar oudere horloges aan het kijken, maar ken er nog te weinig van om me daar al aan te wagen…

Hieronder enkele foto’s van horloges en auto’s!

![A928CDA5-8315-4189-AF4D-667DD2068DE0|375x500]

Deze CasiOak maar even gehad. Leuk ding, maar te groot voor mijn polsen.

Deze Timex Q krijgt te weinig polstijd en ga ik dus verkopen. Voorlopig heb ik echter nog niet de juiste rechten om een verkooptopic aan te maken op HF.

Nog eentje van de SARB033 op een WatchGecko Kirkstead President bracelet.

Niets te zien met horloges, maar gezien het een voorsteltopic betreft toch even mijn twee ‘weekendwagens’ met jullie delen. Ook omdat ik best wat ‘autovrienden’ heb die ook wat met horloges hebben :slight_smile: Vermoedelijk zitten er dus hier ook wel wat liefhebbers!
Honda S2000 (2002).

En een BMW E30 318is van 1990. Beide achterwielaangedreven, handbak, viercilinder 16 kleppers met een sperdifferentieel tussen de achterwielen.

Ik kijk er naar uit jullie allen beter te leren kennen en nog veel interessants te weten te komen via dit forum! :smiley:

70 likes

Welkom op het forum, en geniet van je BB.:sunglasses:

1 like

Welkom op dit fijne forum (maar dat wist je stiekem al als je al sinds 2019 meeleest :wink: )
Knappe diverse verzameling heb je al !

1 like

Hartelijk welkom!

1 like

Stiekem heel erg blij dat er een Nederlandstalig forum bestaat voor deze hobby. Al te veel andere leuke fora ter ziele zien gaan wegens de opkomst van Facebook groepen. Krijg ik de wubbes van. Heerlijk om een doorzoekbare database vol kennis en meningen te hebben, of om een interessant topic van A tot Z uit te kunnen lezen!

2 likes

Welkom Alexis! Wat een coole auto en dito foto :ok_hand:

image

3 likes

Mijn beste,

Alexis, van harte welkom binnen de gelederen van dit Nederlandstalige HorlogeForum met internationale allure!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom bij de club Alexis.

1 like

Welkom! Mooie verzameling horloges!

En ik kan niet voor de rest spreken, maar ik ben zelf in elk geval volbloed autoliefhebber. Jarenlang een mk.2 Scirocco 16v gereden, fantastisch. Maar die S2000 :heart_eyes:

1 like

Welkom en nog veel plezier op ons forum.

1 like

Welkom op HF!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op dit forum en de collectie zal ongetwijfeld groter worden. :wink:

1 like

Welkom op deze coole forum. Nou mooie horloge collectie. En ja de S2000. Ik denk direct F&F en de race in de woestijn :grinning:

1 like

Welkom op het forum :slightly_smiling_face: Je bent al goed opweg met het verzamelen!

1 like

Welkom! Leuke horloges en heerlijke auto’s!

1 like

Welkom Alexis , mooie collectie :ok_hand:

1 like

Welkom :slight_smile:

1 like

Welkom!
Gave collectie.
Toevallig! Een goede vriend van mij ook een S2000 én een e30 318i (met tegenwoordig een nieuwere 6 cilinder erin.)
Beide echt geweldige wagens.

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like