Alfa Romeo Horloge, kent iemand deze?

Onlangs kwam ik dit Alfa Romeo horloge tegen, volgens de verkoper uit de jaren 70.
Helaas weet de huidige eigenaar niet veel van het horloge, behalve dat hij volgens hem van vóór 1975. Nu lijkt het mij een iets nieuwer horloge (jaren 80-90 ?). Het is geen quartz horloge een geen mechanisch horloge. Er staat geen serienummer op en de enige informatie staat op de achterkant geschreven; Alfa Romeo, stainless steel case, 100 meter water resistant. Op het internet kan ik dit horloge niet vinden. Is er iemand hier die mij misschien meer over dit horloge kan vertellen?

Nee, maar aan het gehele horloge en afwerking te zien, is dit meer een soort promo materiaal wat je in een alfa dealer kon kopen voor een paar tientjes.

klopt, ik heb er diverse, waren meestal promo’s via de Alfa dealer of gewoon op internet te vinden.
De horloges op de foto heb ik allemaal in de jaren 80 aangeschaft.

9 likes

De vierde is trouwens 90er jaren en de laatste drie 60er en 70er jaren.

Ziet er nogal nieuw uit, zou ook na 2000 kunnen zijn. Met een ETA kwarts chronograaf module. G10.212 of zo
https://images.app.goo.gl/koo99fDStzwfgpg5A

Nope, andere subdialposities :wink:

Miyota of Seiko wellicht?

Ik zit idd niet goed te kijken, Miyota of Ronda?

1 like

Ronda kan wellicht ook inderdaad. Ik moet zeggen dat ik niet zo in die quartz chrono uurwerkjes zit :grin:

Hoe dan ook, het ding is “nieuw”.

Het doet mij denken aan xemex horloges.

Volgens mij was er destijds ook een Seiko Sennheiser. Heeft er wel wat weg van.

2 likes

Gezien je collectie is dit misschien iets voor je:

Geen connectie mee, zag hem toevallig voorbij komen.
De sz velg horloge ziet er best gaaf uit :+1:t2:
1 like

Wat is het nou…? :thinking:

Lijkt idd een twee-eiige tweeling met dat Sennheiser horloge. En wel kwarts, natuurlijk. :wink:

Excuus schrijffoutje… het is een* quartz horloge een geen mechanisch horloge

Bedankt voor je reacties!
Hij lijkt inderdaad erg op een Seiko Sennheiser, in welke periode is die uitgebracht?

dank, ik had mijn Alfa horloges vroeger al eens aangeschaft omdat ik Alfa reed, maar doe er eigenlijk niks meer mee.

1 like

Mooi man, mijn zoon is helemaal wappie van Alfa, maar loopt altijd rond zonder horloge (helaas) :innocent:

1 like

Aha, in je pre-Ferrari fase.