Alfex 5510

Dit horloge werd in 2007 voor 79,- euro (aanbieding) aangeschaft bij de Fa. Kwekkeboom te Enschede. Binnen een jaar ging de kunststof armband kapot --brak doormidden (ontwerpfout) – als gevolg van het af- en aandoen. Aanschafprijs nieuwe armband bedroeg 75 euro. In 2012 ging het uurwerk stilstaan. Batterij bleek niet leeg te zijn maar het uurwerk was kapot. Kostprijs nieuw uurwerk bedroeg 79 euro. Willekeurig gebeld met een juwelier aan de Cornelis Schuytstraat in Amsterdam. Zijn reactie was dat hij standaard het uurwerk verving wanneer klanten dit type horloge voor onderhoud (service) brachten. “Dan weet ik zeker dat het goed is” aldus de juwelier. Resumé: Praktisch elk jaar ben je 75 euro kwijt voor een nieuwe kunststof horlogeband en als je pech hebt eens in de zoveel tijd een nieuw uurwerk.

Dat is heel normaal voor chinese horloges die gemaakt worden voor 5 euro en verkocht worden voor 80. Ik zie het probleem niet zo? :+

Hobbies kosten nu eenmaal geld :smiley:

Ik snap er geen kroket van.

pmsueters@home.nl Schreef:

Dit horloge werd in 2007 voor 79,- euro
(aanbieding) aangeschaft bij de Fa. Kwekkeboom te
Enschede. Binnen een jaar ging de kunststof
armband kapot --brak doormidden (ontwerpfout) –
als gevolg van het af- en aandoen. Aanschafprijs
nieuwe armband bedroeg 75 euro. In 2012 ging het
uurwerk stilstaan. Batterij bleek niet leeg te
zijn maar het uurwerk was kapot. Kostprijs nieuw
uurwerk bedroeg 79 euro. Willekeurig gebeld met
een juwelier aan de Cornelis Schuytstraat in
Amsterdam. Zijn reactie was dat hij standaard het
uurwerk verving wanneer klanten dit type horloge
voor onderhoud (service) brachten. “Dan weet ik
zeker dat het goed is” aldus de juwelier. Resumé:
Praktisch elk jaar ben je 75 euro kwijt voor een
nieuwe kunststof horlogeband en als je pech hebt
eens in de zoveel tijd een nieuw uurwerk.

Eigenlijk heb je er nog best lang “plezier” van mogen hebben.

Elf.

Koop een Seiko en geniet er aanzienlijk langer van.

Hallo en welkom,

we helpen wel bij het zoeken naar een echt horloge.

Bij Kwekkeboom koop je ook alleen kroketten en geen horloges. :wink:

(:d

Ik kan enkel blij zijn dat de aankoopprijs een aanbieding was, niet de volle prijs.

Zo’n horloge laten repareren bij een juwelier in de Cornelis Schuytstraat, is een beetje zoals met je Dacia, langs Louwman Exclusive Cars gaan voor z’n onderhoudsbeurt. Niet geheel voor de hand liggend.

welkom:)-D

Kijk een naar een echt horloge. Ook in de lagere prijsklassen is er genoeg te krijgen. Bijvoorbeeld Pulsar, Seiko, Oriënt, Citizen etc. etc. En als je een automaat, kinetic of solar koopt, hoef je ook je batterij niet meer te vervangen.

Kijk hier maar eens rustig rond en laat je inspireren.

Gr Wout

Maar als de reparatiekosten en een nieuwe band meer kosten als het horloge heeft gekost dan lijkt het mij niet de moeite om hem te laten maken, maar kun je beter een nieuwe kopen van een ander merk. Dan had ik niet eens een nieuwe armband gekocht.:sunglasses:

hm… was n automaatje niet beter. slechts eens in de vijf jaar terug voor een servicebeurt :+

Sorry hoor, maar als je €79,00 betaald voor een horloge ga je daar toch geen nieuwe band van €75,00 aan laten zetten en in 2012 nog eens een nieuw uurwerk van €79,00?

Of zie ik hier iets verkeerd?

Met repect, ik begrijp niet veel van de post.

Als je een horloge koopt met een band, waarvan de verkoper toegeeft dat het een constructiefout is (?), dan draai je daar als koper voor op? Niet in mijn wereld.
Maar als je een horloge koopt met een niet-standaard bandaanzet, dat heb je je eigen probleem gemaakt, want alleen het verkopende merkt heeft normaliter die bandjes. Zo zit de wereld in elkaar. Les? Koop een bandje met een traditionele bandaanzet.

“Praktisch elk jaar ben je 75 euro kwijt voor een nieuwe kunststof horlogeband” lijkt me ietwat overdreven, want ik begrijp dat er tot nu toe in 6 jaar één keer een nieuwe band opgezet is (waarbij de eerste keer m.i. onder garantie geclaimed had kunnen worden).

“en als je pech hebt eens in de zoveel tijd een nieuw uurwerk”. Ja het is niet anders. V.w.b. de prijs van dit, ga niet naar een dure juwelier, maar naar een horlogemaker, want daar stuurt die juwelier het waarschijnkijk ook naar toe, om dan vervolgens de rekening te verdubbelen. Maar vervangen is het lot van dit soort kwarts uurwerken, repareren gaat immers niet.

Al met al, begrijp ik niet de les die we hier uit moeten leren. Een Alfex zou ik toch al niet gekocht hebben.

luddite Schreef:

Met repect, ik begrijp niet veel van de post.

Als je een horloge koopt met een band, waarvan de
verkoper toegeeft dat het een constructiefout is
(?), dan draai je daar als koper voor op? Niet in
mijn wereld.
Maar als je een horloge koopt met een
niet-standaard bandaanzet, dat heb je je eigen
probleem gemaakt, want alleen het verkopende merkt
heeft normaliter die bandjes. Zo zit de wereld in
elkaar. Les? Koop een bandje met een traditionele
bandaanzet.

Tja, dacht dat er wel meer merken zijn die garantie gaven, maar niet op band, glas, e.a. zaken die me niet even te boven schieten. Vind ik zelf ook niet redelijk, maar heb 't wel es gezien/gehoord. Ik weet niet wie zei (toegaf) dat het een ontwerpfout was. Misschien een claim/idee/gevoel van TS?

Al met al, begrijp ik niet de les die we hier uit
moeten leren. Een Alfex zou ik toch al niet
gekocht hebben.

Misschien was dat wel de les :wink:

hamiltonfan Schreef:

Sorry hoor, maar als je €79,00 betaald voor een
horloge ga je daar toch geen nieuwe band van
€75,00 aan laten zetten en in 2012 nog eens een
nieuw uurwerk van €79,00?

Of zie ik hier iets verkeerd?

Tja zoiets noemen ze in de auto branche “Total Loss”

Fa. Kwekkeboom -> Ik snap er geen kroket van.

Kwekkeboom kroketten :D:D:D:D:D:D