Voor mijn Omega Aqua Terra 39.2 heb ik een aantal bandjes besteld. Via horlogebanden.com een leren bandje. Deze werkt zeer gemakkelijk vanwege een soort snelsluiting waardoor er geen gereedschap nodig is om de pennen in te drukken.
Via ome Ali heb ik twee rubberen bandjes besteld. Echter krijg ik met geen mogelijkheid de pennen in de juiste gaatjes. Dus de nodige frustratie en misschien een aantal krasjes op de lugs heb ik het maar opgegeven.
Bij de originele stalen band lukt het me makkelijk, dus het is niet dat ik niet begrijp hoe het werkt
Heeft iemand misschien tips voor de bandjes behalve een rubberen band te kopen die niet van ome Ali afkomt?
Dat eerste Ali-plaatje laat een Omega SMP300 zien. Is dat wel dezelfde kastvorm/maat? Oftewel, past dat wel? Heb je wel de goede besteld … allemaal ‘open deur vragen’. Maar ja, of het de juiste band is doet er denk ik wel toe. Het hoeft maar net een klein beetje anders te zijn en 't past niet.
Ik heb zelf goede ervaringen met FKM Ali-banden, maar niet met nepbandjes van merkhorloges (met vaak ook het logo erop). Volgens mij zijn diegenen die jij gekocht hebt kopieën van Omega banden. Of tenminste, dat proberen ze te zijn. Net niet dus. Als je met Choice hebt besteld kun je ze kosteloos terugsturen. Ook daar heb ik goede ervaringen mee. Je krijgt keurig een verzendlabel en je geld terug.
Verder sluit ik graag af met een dooddoener: Koop alsjeblieft voor deze mooie Omega een echte Omega-band! Daar kan helemaal niks tegenop. Vind ik. En duur? Jazeker! Maar dat verdient jouw fraaie Aqua Terra …