Alle afbeeldingen ouder dan 2019 verdwenen?

Valt me de laatste tijd op dat van alle topics ouder dan ergens begin 2019 de afbeeldingen verdwenen zijn. Nu is dat niet voor alle topics even erg, maar als je eens een oud serviceverslag wilt nalezen is het erg vervelend dat alle foto’s verdwenen zijn.
Ook in de categorie archief & techniek is het gros onbruikbaar geworden. Is dit iets tijdelijks of is dit sinds de laatste serverupdate definitief verloren gegaan?

Hier bijvoorbeeld een mooi verslag van de service van een Landeron chronograaf, compleet nutteloos geworden:

6 likes

Waar ik aan wil toevoegen dat mijn antivirus (bitdefender) melding maakt van het blokkeren van een verdachte verbinding…?

1 like

Mijn virusscanner geeft geen melding, die is iets minder actief denk ik :sweat_smile:
Maar wellicht heeft het iets met beveliging te maken inderdaad? :thinking:

Dat viel mij gisteren ook al op. Ik was wat aan het zoeken maar alle oudere foto’s waren niet meer beschikbaar. (Dit was op de telefoon en PC)

1 like

Inderdaad, telefoon, tablet, PC, verschillende browsers, overal hetzelfde :roll_eyes:

Dit is wellicht iets waar @DHSupport iets over kan zeggen! Kan me voorstellen dat ze bij de migratie wat historie hebben weggelaten, maar bij de eigen gehoste foto’s is dat inderdaad niet heel handig…

1 like

De plaatjes staan er wel, maar worden niet ingeladen vanwege een certificaat fout. Het betreffende certificaat is recent verlopen en blijkbaar niet automatisch verlengd.

5 likes

Ik heb helaas ook bij veel van mijn en andere oude advertenties dat de foto’s er niet meer bij staan. Wel jammer als je iets wil checken.

3 likes

Ah, kijk dat zou toch oplosbaar moeten zijn :+1:
De afbeeldingen zijn dus in elk geval niet weg.

1 like

Veel voorkomend. Dat kan alleen @DHSupport oplossen. Komt vast goed.

1 like

Ja, dit hebben ze snel genoeg weer in orde verwacht ik. De meest partijen gebruiken een script voor automatische vernieuwing van Let’s Encrypt.
Aangezien de nieuwe plaatjes via een andere url (maar wel dezelfde server zo te zien) worden ingeladen hebben ze deze url mogelijk over het hoofd gezien.

1 like

Lijkt het wel op ja, de afbeeldingen op img.horlogeforum.nl doen het niet, en die op horlogeforum.nl wel. :thinking:

1 like

Foto van mijn (zeer goede) Bitdefender software (als ie tenminst getoond wordt :sweat_smile:)

2 likes

Niet technisch verhaal: het is weer in orde.

Technisch verhaal: De DNS provider die wordt gebruikt voor horlogeforum gaf een SERVFAIL wanneer LetsEncrypt probeerde een niet bestaand CAA record op te halen en daardoor weigerde LetsEncrypt het certificaat te vernieuwen. CAA record aangemaakt en we kregen weer een certificaat.

13 likes

Dat doe je even op een zaterdag om 5 uur ´s nachts?

1 like

Ik heb wel gekkere dingen gedaan op dit tijdstip :wink:

24 likes

Held!

1 like

Above and beyond :clap: I tip my hat!

1 like

Top, bedankt voor de snelle service :+1: :+1:

1 like

Alles voor het forum. @DHSupport :+1:t3::+1:t3::+1:t3::+1:t3::+1:t3:

Ik ga het niet vragen…

1 like