Allemaal hetzelfde?

Ze krijgt van mij geen commentaar als ze haar zoveelste tas of paar schoenen aanheeft, dus die nieuwe klok van mij zit gewoon om de pols. Geen problemen aan deze kant van het scherm maar zoals met alles, geniet met mate.

Haha, leuk topic! Mijn vriendin vindt mij vooral vermoeiend omdat ik geregeld weer een nieuwe hobby heb :).

Horloges, ze verklaart me voor gek en gelijk heeft ze. Zou makkelijker zijn als ze het zelf ook leuk vond maar kan haar er niet blij mee maken (tips zijn welkom).

Mijn vriendin is lekker makkelijk. “Het zijn jouw centen” en vaak na het bekijken “leuk klokje” of “zo ééntje hád je toch al?” Ze is al lang blij dat ik geen buisradio’s en grote transistor radio’s meer naar binnen sleep.

Zo herkenbaar. Voor de hele dure (is voor de ander goedkoop) klokkies ga ik heel tacties te werk. Weken en soms maanden voorbereiding. Brainstormen met vrienden. Wachten op het juiste moment: Het salaris is gestort, dagje met haar winkelen, leuke kleertjes (ondergoed :slight_smile: voor haar kopen. Overal meedoen … al die schoenenzaken afgaan tot ze de juiste heeft gevonden met jouw inbreng. Al heb je blaren onder je voeten. Je geeft niet op. Pakje momenten, drink even wat, verwen haar. Ze is euforisch, want haar man houdt van winkelen en die van haar vriendinnen niet. Nu moet je toeslaan, maar brengt het naturel, breng het spontaan, gebruik de juiste woorden die je al 100 x in jezelf hebt geoefend :smiley: Wat zijn wij mannen soms slecht he … love it!

Hahaha! Fantastische berichten! Hopelijk volgen er nog vele…

Ik ben sinds vandaag ook weer een horloge rijker! Een Breitling Aerospace Avantage: heerlijk! (Foto’s volgen)

En m’n vrouw vind m prachtig! (deze is wel besproken, ze vond m gelijk erg mooi en prima dat ik m zou kopen! ;))

hamiltonfan Schreef:
-------------------------------------------------------s/23406-701922657_zps49d7c44b.jpg

Ik hoef me nooit te verantwoorden als ik een
horloge koop, dat is mijn hobby zegt ze en ze vind
het allemaal wel goed :wink:

Bij mij precies hetzelfde. Mijn vrouw moedigt mij soms zelfs aan.
Het scheelt wel dat zij zelf ook een verwoed verzamelaar is (maar niet van horloges, hoewel ze er denk ik nu zo’n 15 tot 20 in de kast heeft liggen…waarbij ik moet zeggen dat ze eens moet variëren, anders draagt ze steeds dezelfde…en o ja, sommige vindt zij zonde om te dragen…)

Ik ben een gelukkig man…

Dick

Windhund Schreef:

Die Aerowatch is wel fraai!

Daar heb je punten mee gescoord!

Zeker, vind m zelf ook heel mooi!
Maar die Breitling staat haar ook heel goed :wink:
Ze weet niet precies hoe duur ie was en ze wil het ook niet weten…
Maar haar “baas” vroeg of ie echt was, waarop ze zei dat ie echt was.
Zijn reactie “Dan houdt je vriend echt heel veel van je”!
Die TW steel was nog van voor mijn “horlogeforumtijd”

dreski Schreef:

Totaal onherkenbaar. Mag lekker kopen wat ik zelf
wil zonder overleg. :smiley:

Kan ook uit de hand lopen met een kleurrijke G-shock collectie die die van de lokale horlogeboer doet verbleken :wink:

Het enige wat mijn vrouw (sinds 2 augustus) zegt als ik weer een duiker koop: weer zo’n duiker, lijken allemaal op elkaar. Dan leg ik even de details uit en verder niks meer aan de hand. Ook geen problemen hier, zolang het huishouden er niet onder hoeft te lijden kan ik doen wat ik wil. Ze had zelf al wat horloges en nu door mij ook een paar erbij en zij is tevreden. De enige die ze ooit nog wilt is een Reverso.
Voor de Longines Legend Diver heb ik wat horloges verkocht op de rikketik die ik niet meer droeg. Mooi geregeld.

En iedereen weet wel dat ik in een horloge winkel werk (naam doet er niet toe) en inmiddels werkt zij daar ook (o.a. google advertisement)

mcfr Schreef:

Het enige wat mijn vrouw (sinds 2 augustus)

Gefeliciteerd!

Lwd79 Schreef:

Hahaha! Fantastische berichten! Hopelijk volgen er
nog vele…

Ik ben sinds vandaag ook weer een horloge rijker!
Een Breitling Aerospace Avantage: heerlijk!
(Foto’s volgen)

En m’n vrouw vind m prachtig! (deze is wel
besproken, ze vond m gelijk erg mooi en prima dat
ik m zou kopen! ;))

Dat is wel het grappige. Heb je het geld voor een duurder (boven de EUR 1000) horloge en het gaat om een Rolex, Breitling of andere merk die je al een tijd wenst dan begrijpen ze het wel. Mijn vrouw zou ook dan direct meegaan. Ze snappen dat het hier gaat om een horloge met een ongelooflijke WOW factor. Wat ze niet begrijpt, zijn de ingrepen tussendoor. Je weet het wel de hebbedingetjes (dan weer een Scuba, dan weer een Sawtooth etc) voor je verzameling. Tja, je moet wel scherp blijven en vooral niet verslappen hahaha

Ik was een beetje op het verkeerde been gezet door de titel van dit topic. “Allemaal hetzelfde” is vaak de mening van het hele gezin wanneer ik een nieuwe klok voorstel.

Eigenlijk overleg ik niet (meer) met haar. Wèl wil ik nog wel eens haar mening polsen en laat haar vervolgens een plaatje zien van wat ik op het oog op.
“Die heb je toch al?” is meestal haar reactie. “Of Ze zijn allemaal hetzelfde!, koop nou toch eens een originele, Fossil, Diesel, TWSteel en Kyboe vind ik hele leuke klokjes.” Dan vertel ik haar maar niet dat ik voor het horloge wat ik graag wil een paar Fossils kan kopen.

En vervolgens ga je verder naar chapter 2 van de openingspost? :wink:

Lwd79 Schreef:

En vervolgens ga je verder naar chapter 2 van de
openingspost? :wink:

Nee, ik sla alle volgende chapters over en ga over tot bestelling. Wanneer de pakjesman onderschept kan worden voordat er iemand van het gezin thuis is weet niemand dat ik wat nieuws heb.
Tenminste, dat denk ik. Maar meestal zit ik de hele avond naar mijn pols te staren ipv naar de tv of smartphone en dat valt dan wèl weer op. Dan weet ze weer hoe laat het is zeg maar…:smiley:

En boven een bepaald aantal klokken kunnen de meeste vrouwen toch niet meer volgen :smiley:
Is dat geen nieuw horloge ?
Dit ??? Maar neen schat, die heb ik heel lang !
Weet je niet meer ? :smiley: :smiley:

Thehaguedragon Schreef:

Lwd79 Schreef:


En vervolgens ga je verder naar chapter 2 van
de
openingspost? :wink:

Nee, ik sla alle volgende chapters over en ga over
tot bestelling. Wanneer de pakjesman onderschept
kan worden voordat er iemand van het gezin thuis
is weet niemand dat ik wat nieuws heb.
Tenminste, dat denk ik. Maar meestal zit ik de
hele avond naar mijn pols te staren ipv naar de tv
of smartphone en dat valt dan wèl weer op. Dan
weet ze weer hoe laat het is zeg maar…:smiley:

Hahaha goed bezig Maarten (:smiley: :smiley:

sinds ze op mijn orange monster uit is ben ik in elk geval af van “ze lijken toch allemaal op elkaar”. Zelf is ze er inmiddels ook achter dat dat niet het geval is. Bovendien lijken haar laarzen ook allemaal op elkaar en mijn horloges nemen toch een stuk minder kastruimte in.
Ik heb nu via MP een oranje beest voor haar gekocht, want die neppe ice watch die ik in Kroatie voor haar gekocht heb was toch niet genoeg om haar van mijn collectie weg te houden…:smiley:

en voor de rest is het zoiets als: “het is je eigen geld en als je dat nu leuk vindt”, hetgeen in vertaald Nederlands betekent: “jullie zijn allemaal hartstikke gek daar op dat forum en als de hypotheek maar betaald wordt”.>X

Marc-B1 Schreef:

En boven een bepaald aantal klokken kunnen de
meeste vrouwen toch niet meer volgen :smiley:
Is dat geen nieuw horloge ?
Dit ??? Maar neen schat, die heb ik heel lang !
Weet je niet meer ? :smiley: :smiley:

Hahahaha klopt hahaha (:smiley: :)-D

Hahaha, ook dat is herkenbaar! :wink:

Als ik het goed begrijp, volgt de vrouw vroeg of laat het voorbeeld van de man? Als dat bij horloges blijft ok, als ze maar niet ook mee gaat naar het voetballen…:wink: (ik heb overigens het geluk dat mijn vrouw de kast niet vol heeft staan met schoenen/laarzen)