Allemaal hetzelfde?

Ik ga er vanuit dat deze situatie bij velen van jullie zeer herkenbaar is…

Nog niet heel lang geleden een mooie klok aangeschaft, maar uiteraard altijd om je heen blijven kijken naar ander moois. En -vaak in no time- is er weer een object wat je aandacht heeft: de jacht is begonnen! Maar dan begint het…het overtuigen van je vrouw/partner…:wink:

Chapter 1 ‘Zachtjes inmasseren’:
‘Lieverd, ik heb een heel mooi klokje gezien, eigenlijk 2. Moet je eens kijken… Welke vind jij het mooiste?’

Ze is ermee bekend/ervan op de hoogte, vervolgens een dag of 2 laten rusten.

Chapter 2 ‘Opnieuw informeren en voorzichtig pitchen’
‘Schat, weet je nog? Die 2 horloges? Waarom vond jij de eerste (of tweede) het mooiste? Het betreft een fantastische klok met nog beter uurwerk! Oh, dat zou echt een horloge voor jaren kunnen zijn…’

Chapter 3 ‘Next step’
‘Weet je wat, lief? Ik zet 1 van mijn andere horloges te koop. Ik vind dat ene horloge zo mooi, daar wil ik naartoe werken!’

Chapter 4 ‘The moment of truth’
‘Ik ga even kijken. Kan nu het horloge voor een fantastische prijs overnemen/aanschaffen: het is nu of nooit!’ (eigenlijk weet je uiteraard al genoeg en kom je met het horloge -en gigantisch bos bloemen voor je vrouw- weer thuis…)

Chapter 5 'Recurrent story’
Na het horloge te hebben aangeschaft begint het vaak alweer te kriebelen (uitzonderingen daargelaten) en begint men weer bij stap 1…:wink:

Uiteraard werkt bovenstaande situatie slechts 1 tot maximaal 3 maal en niet bij iedereen, dus: vertel hier jouw ‘Hoe overtuig ik mijn vrouw/partner’-verhaal, zodat we elkaar ook op dat vlak kunnen helpen!

  • Het moge duidelijk zijn dat bovenstaand item met een knipoog is geplaatst, hieraan kunnen geen rechen worden ontleend ;);):wink: (Je weet nooit of ze meeleest, hahaha!)

Hahaha

Nee… ik herken dit eigenlijk niet… maar ja… ik heb geen geld… en geen partner… :slight_smile:

Chapter 1-6.

Nee schat, die heb ik al lang, hij heeft een nieuw bandje.
De volgende dag snel een ander aan en na een week weer eens proberen.

Hahaha, fantastisch! :wink:

Meetrekken in de hobby!(tu)

Wist je dat het je best stoer staat als je die mooie strakke spijkerbroek met idem coltrui aanhebt om mijn SMP er een keer bij te dragen?

He ja je hebt gelijk schat!

Zijn deze ook in kleine maten te koop?

Antwoord: nee…jammer he!:wink:

En zo nu en dan een Horlogecadeautje voor de vrouw kopen.

In ehhh… laten we zeggen zo rond de 40 mm?:wink:

Groeten.

Noël.

Ik heb al heel wat horloges “geruild met iemand van het forum” . Zo ruilde ik een Seiko tegen een Rolex. Ze leken best veel op elkaar, no problem dus :smiley:

Dat is ook een goeie! :wink:

Mijn vrouw zegt het (veel) minder. Die is al heel blij met haar witte ICE Watch Met groene plaat (die ze overigens wel van mij heeft gekregen als zomerklokje).

Seiko tegen een Rolex? Dan wordt t bij mij zoiets: ‘Schat? Had je het vakantiegeld op de spaarrekening gezet, of?!’

Hahahaha! :slight_smile:

Het kan ook andersom,de laatste keer dat we in een zaak waren
probeerde mn lief mij er van te overtuigen dat de speedmaster M to M
toch wel een hele mooie was, en dat ik die eigenlijk moest meenemen.
Helaas,ben verliefd op wat anders.

Jouw vrouw werkt bij een Omega-dealer? :wink:

Gekheid: zo kan het dus inderdaad ook.

Mijn vriendin krijgt ook om de zoveel tijd een horloge van mij;
De volgende heeft zel al in haar bezit (van mij);

Eerst kwam deze;

Explore arjanmaas

Toen zag ik deze liggen bij een juwelier in de “opruiming”

En als laatste heeft ze deze dit jaar gehad;

Ik hoef me nooit te verantwoorden als ik een horloge koop, dat is mijn hobby zegt ze en ze vind het allemaal wel goed :wink:

Zit er over te denken om nog eens een Seamaster 300m midsize te kopen (quarts, heb zelf een Seamaster fullsize 300m automaat)

Lwd79 Schreef:

Dat is ook een goeie! :wink:

Mijn vrouw zegt het (veel) minder. Die is al heel
blij met haar witte ICE Watch Met groene plaat
(die ze overigens wel van mij heeft gekregen als
zomerklokje).

Ik moet wel zeggen dat smoezen vroeg of laat aan het licht komen!

Reactie na het vinden van box en aankoop bon:

WTF!!! dat is verdomme een compleet verzorgd weekend naar Parijs man!!!::o::o::o

IEK! (intussen dekking zoekend!)

(:smiley: Wat een boefjes toch… :stuck_out_tongue:

Hier nog eentje dan:

“Van harte gefeliciteerd schat, hier een prachtige Moonwatch. Wat, dat zwarte saai? Nee joh, is juist super hip en stoer icm bijv. een bruin bandje. Is zelfs op de maan geweest en weer terug, heeft de hele Apollo 13 meute gered, maar bovendien, staat prima bij je garderobe.”

Maandje later met een kleurige Ice Watch aankomen waar ze helemaal dol op is, en je draagt zelf de Moonwatch :wink:

P.S. Voor alle duidelijkheid, niet mijn situatie!! :+

Een goede methode voor mij is altijd geweest om de vrouw ook enthousiast te krijgen voor een mooi horloge voor haarzelf. Uiteraard wordt het dan lastig voor haar om mij er een te weigeren.
Probleem is inmiddels dat de laatste drie aankopen voor haar bestemd waren en zij inmiddels meer Omega’s heeft dan ik.
Tja, ik ben bang dat deze methode aan zijn eigen succes ten onder gaat :wink:
Succes met je eigen omkooppraktijken.
Grt,
Harold

Totaal onherkenbaar. Mag lekker kopen wat ik zelf wil zonder overleg. :smiley:

Die Aerowatch is wel fraai!

Daar heb je punten mee gescoord!

Windhund Schreef:

Die Aerowatch is wel fraai!

Daar heb je punten mee gescoord!

Verder hoef ik niets te overleggen. Af en toe word ik wel aangekeken alsof ik gek ben. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als ik wat duurdere stukken ga aanschaffen, want ik denk dat dat vroeg of laat toch gaat gebeuren.

hier idem…Wat Dreski zegt…:smiley:

Ik overleg niet. Ik koop. Niet te duur. En dan kom ik er (meestal) wel mee weg.:wink: