Allemaal nieuw spul!

Alhoewel, nieuw is het niet, maar ze zijn wel net binnen. Ik ben eigenlijk steeds meer geïnteresseerd in vintage horloges, en heb er daarom ook wat bemachtigt.

Nummer 1:
De Tissot Sideral, al wel weer verkocht. Leuk horloge maar niet voor mij, impulsaankoopje.

Nummer 2:
Een Edox Delfin welke 20ATM waterdicht is, best oké voor die tijd. Zonder lunette dus niet echt een duikhorloge.

Nummer 3:
Een Certina DS-2 met een gepatineerde wijzerplaat. De wijzerplaat is werkelijk fantastisch, deels metaal-achtig en deels met de verf er nog op. De kast is perfect, geen krasjes en het uurwerk loopt ook super. Ik vraag me wel af hoe zo’n patina ontstaat.

Nummer 4:
De Tissot PR 516 GL met day-date. Dit is zo’n mooi horloge, die wijzerplaat in combinatie met de indices:} Bijna NOS, dus near perfect :slight_smile: Alleen jammer dat dit midel geen secondewijzer-hackfunctie heeft en geen quickset, maar de looks maken dat weer goed!

En dan nog wat opknappers, waaronder een gave Tissot Seastar. Ik ben blij :slight_smile:

Mooie vangst! Oud spul is inderdaad erg leuk :slight_smile:

+1

Mooi spul (tu)

Persoonlijk vind ik de Sideral mooier dan de PR516. Waarom? Omdat deze een mooie diepe inkijk heeft. Dit is natuurlijk niet waar, dit komt doordat de markers schuin geplaatst zijn waardoor je dit effect krijgt. Erg mooi vind ik zelf. Jammer dat je hem weer verkocht hebt. Maar goed ieder zijn smaak.