Allergie voor Casio

Hallo allemaal,

Nee, ik heb geen allergie voor Casio maar meer een vraag.

Een cliënt van me heeft allergiën voor bepaalde metalen, daarom ben ik op zoek voor hem naar een horloge met zo min mogelijk metaal.

G-Shock valt af omdat hij niet digitaal kan klokkijken en een analoge datum aanduiding wil.

Nu kwam ik uit bij de :
Casio MRW-200H modellen.

Iemand toevallig ervaring met allergie voor de metalen caseback ?

Of een goede betaalbare suggestie ?

Alvast bedankt.

2 likes

de Moonswatch, plastic fantastic!

7 likes

Ik had vroeger zo een collega die niet tegen bepaalde metalen kon, hij droeg een casio fw91 religieus en spoot de metalen achterzijde met een dikke laag vernis zodat het metaal zijn huid niet meer raakte.

Ik vraag me ook af of je geen 3d geprinte achterzijde zou kunnen vinden voor de casio’s tegenwoordig

Weet je toevallig welke metalen? Dat zou de zoektocht wellicht wat makkelijker maken?

Nikkel? Chromium?

Titanium schijnt redelijk hypoallergeen te zijn. C24 heeft een aardig aanbod zeer betaalbare titanium horloges, misschien zit daar wat bij?

2 likes

apart model dan? :thinking:

1 like

Elk uur een ‘hallelujah’ !

4 likes

Mijn cliënt mag dan een beperking hebben, maar hij is niet gek .:wink:
Wel lomp, roekeloos met spullen en heeft soms een kort lontje.

Maar bedankt voor de suggestie :smile:

1 like

Heb ik ook aan gedacht. :smile:

Ik denk dat je dan toch al snel naar een (bio) ceramic model gaat.

Of dit inderdaad :point_down:t4:

Draagt alleen een

een

dan? Ik vond het niet zo’n gekke suggestie, eigenlijk.

Ik ging overigens wel 'n beetje aan op jouw topictitel. Dacht meteen: ‘God, weer zo’n reltopic en het is pas woensdag!!’ :joy:

4 likes

Ik gebruikte vroeger nagellak, werkt perfect

1 like

:zipper_mouth_face:

4 likes

Is niet gek hoor, de G-Shock modders gebruiken het bij de vleet. :crazy_face:

2 likes

Ik zou de MRW-200H doen en de caseback gewoon inderdaad behandelen of bedekken met vernis of een verf. Nagellak kan ook blijkbaar

1 like

Horloges van titanium met een geschroefde achterzijde hebben meestal een deksel van metaal.
Omdat anders de deksel zich “vast vreet” in de schroefdraad.
En sluitingen zijn ook vaak van 316 metaal, iets om rekening mee te houden.

2 likes

Wist ik niet, weer wat geleerd!

1 like

Noemen ze dat geen Clickbait ?

Moonswatch had wel gekund hoor maar overleeft het hooguit een maand bij hem denk ik.

1 like

Kun je niet gewoon een sticker achterop plakken? Of misschien zit er al een sticker op, als’ie nieuw is.

4 likes

Of zn band met zn patch achter t uurwerk.
Hoe heet zn band nou?

1 like

Ja dat heeft hij nu ook en pulkt elke keer de boel eraf. Express want dan heeft hij een extra moment van aandacht.
Negatief gedrag is ook aandacht hè :man_shrugging: