gisteren heeft mijn vrouw vol trots haar nieuwe raymond weil gedragen.
na een paar uur komt er een alergische reactie aan de onderkant van haar pols
het wordt rood en gaat kriebelen.
dus zeg maar waar de sluiting zit.
nu willen wij het gaan insmeren met blanke nagellak om te kijken of het helpt.
weet iemand van jullie nog een middeltje die ik ervoor gebruiken kan.
ze wil absoluut geen ander bandje.
dus ik zal zeggen kom maar op met je voorstellen.
alvast bedankt magnepan.
Misschien kun je de sluiting laten vervangen door titanium.
het gekke is dat hoe hoger de legering van het materiaal des te meer reageerd mijn vrouw erop.
ze heeft zelf een tijdje van die goedkope horloges van het kruidvat gekocht geen enkel last in ieder geval bedankt voor de tip.
misschien is het wel verstandig dat ik naar de winkel ga waar het horloge gekocht is en daar navraag doe.
gr magnepan
Oke, we horen het wel hoe het verder gaat succes in ieder geval.
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar mijn moeder heeft ook een metaal allergie. Ik weet het fijne er niet van, maar haar horloge van titanium doet het goed bij haar. Haar bril van titanium bleef echter irritatie opwekken, dus heeft de opticien een model gevonden van chirurgisch staal. Die doet het prima. Geen idee of dat ook met horlogesluitingen kan…
Of een goude sluiting…
Ik ben bang dat nagellak weer loslaat
wellicht een spuitbusje autolak(vernis)
Als zij de band wil blijven dragen weet niet of deze van leer of metaal is. zou je kunnen proberen onder de sluiting een stukje leer aan de band te plakken.
De meest voorkomende metaal allergie is nikkel. Dat wordt gebruikt om metaal glanzend te maken. Als je daarvoor eenmaal allergisch bent, kom je er nooit meer vanaf.
nagellak gaat echt niet helpen.
Titanium geeft nooit allergische reacties.
Goud kan wel degelijk reacties veroorzaken, omdat het altijd om een legering gaat waarin verschillende metalen zitten.
Weer wat geleerd…
Ik moet hier toch nog wat aan toevoegen: titaniumallergie bestaat óók, maar is zeldzaam.
Sinds een aantal maanden blijk ik allergisch voor de sluitingen van mijn horloges. Ik dacht dat op te lossen door een volledig titanium horloge te kopen. Vandaag binnengekregen, en na 5 minuten dragen zit mijn pols onder de venijnig jeukende bultjes
blijkt dus dat er ruim tien jaar later nog steeds allergie is. Goed om te weten.
Zou het met dit weer niet gewoon de warmte zijn?
Lijkt me heel vervelend. Zeker als je van stalen / titanium banden houdt zoals ik.