Alles bewaren van je Rolex dus!

Je zit er lekker ontspannen in.
Kan een leuk topic worden zo.
Veel plezier!

2 likes

Dat volgt uit mijn lume opmerking.

Het betreft volgens mij radium. Dat kan heel goed groenig verkleuren.

1 like

Bij dit soort series vind ik het altijd wel leuk om deze formule er even tegenaan te gooien in excel:

bedrag * MACHT(1.06, jaren) = resultaat op de bank

Waarbij 6% een vrij stevige spaarrente is, maar nog wel enigszins realistisch.
In dit geval $2958. Heeft ie goed gedaan :slight_smile:

Had die sergeant toch eventjes gelijk toen hij dit deze soldaat adviseerdeā€¦
Mooie reactie ook van die oude man, de oprechte verwondering in zijn gezicht!

1 like

Ja, radium kan in sommige gevallen groen verkleuren, hier is het echter gifgroen en is het gewoon heel slecht aangebracht. De driehoek op de twaalf hoort heel strak te zijn en heeft hier niet eens meer een punt. Ooit heeft een uurwerkmaker dus de lume vervangen. De enige manier om hier weer een hoofdprijs horloge van te maken is een donor wijzerplaat en wijzers te vinden, maar dat komt in de praktijk neer op een donor horloge.

Even ter illustratie, ik heb ooit voor iemand een Heuer Monaco mogen verkopen. Caliber 11, dus de eerste, supervroeg serienummer dus van de eerste 50 gemaakt, Originele doos en papieren en een briefje erbij van een FrƤulein Heuer dat het horloge via haar bedrijfskorting kon worden aangeschaft (ja, echt). Het horloge was nog netjes maar wel gedragen, enige manco, de linker sub-dial was iets vervaagd. Totaal onverkoopbaar. Alle grote handelaren durfden het niet aan, een paar veilinghuizen alleen zonder reserve en ga zo maar door. Uiteindelijk maar met hangen en wurgen via eBay verkocht voor een stuk minder dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Moraal van het verhaal, als de wijzerplaat niet super mooi en origineel is dan moet je een top opbrengst gewoon vergeten. Ook al is de rest nog zo cool en compleet.

2 likes

Dit hoeft niet perse door relumen te zijn. Het gebeurt ook wel dat de aangebrachte lume na tig jaren vanzelf begint af te brokkelen.

Als jij wil geloven dat het zo hoort, dan kunnen we nog zoveel argumenten aanvoeren, dat verandert toch niets.

Ik wil niet perse beweren dat het zo hoort,
Ik heb alleen vaker horloges gezien met deze kleur radium wat wat slordig aangebracht was of afgebrokkeld was, die niet relumed waren.