Ik kom hier niet echt een draadje tegen met laatste aankopen. Heb wel eens begrepen dat er ergens wel iets bestaat, maar dan moet je minimaal TL-2 zijn?
Ik had van de week op eBay Kleinanzeigen een Elma zie staan. Contact opgenomen met de verkoper en aangegeven dat ik vandaag langs wilde komen. Hij kon hem ook wel versturen zei hij. Maar…… dit soort zaken koop ik liever face to face. En zo geschiede……. Vanmorgen om 08:00 weggereden en 2,5 uur later en goed 200km verder reed ik Bielefeld binnen.
De beste man had gedurende de week al aan me gevraagd of ik meer gereedschap zocht. Hij niet alles online staan en kreeg wat foto’s toegestuurd. Hij zou alles uitzetten in de garage zodat we op ons gemak samen konden kijken……. toen werd ik al getriggerd op een positieve manier 
Toen ik het erf op kwam stond de garagedeur al open……. een echte garageverkoop dus 
Als snel dwaalde mijn ogen alle kanten op, maar met name richting de zaken die mijn interesse hadden gewekt. Al kijkende een babbel gemaakt en bleek dat het een verkoop uit nalatenschap was. Heb verder niet naar de details gevraagd (gaat me niet aan).
Een heel aantal gereedschappen verzameld waar ik naast de Elma ook belangstelling voor had en uiteindelijk een leuke prijs afgesproken. Ik twijfelde nog over de hoogte, maar heb inmiddels uit betrouwbare bron vernomen dat ik een KOOPJE heb gedaan……. zo niet een steal…… en ik maar twijfelen of het niet te veel was wat de man vroeg 
De Elma. Hij draait, maar kan een drupje olie gebruiken. Zit een piepje in. Drie potten waarvan twee met deksel. Een deksel mist helaas en konden hem nergens vinden. Hij wist ook niet of ze alle drie erbij waren. Een deksel heeft een nieuwe kurken pakking, de andere heeft een nieuwe nodig. Twee setjes mandjes erbij en een derde set, maar is slecht qua kwaliteit.
Een Triebniet van Boley met uitbreiding set.
Een kastdeksel opener met allerhande bijbehorende spullen. Tevens een klein aambeeldje meegenomen.
Twee glazengrijpers, wat hamers, een zak vol vijlen en ban die stokje om te voorkomen dat je spullen plat slaat ……… duh kan niet op het woord komen
Verder een set om plexiglas glaasjes terug te zetten in de kast. Had vernomen dat die heel fijn zijn in het gebruik. Gebruikte nu de glasgrijper ook om terug te zetten, maar dan loop je toch een klein risico op beschadiging. En nog een extra slijpsteen voor de schroevendraaiers.
De man had nog een bak voor met bandjes liggen. Normaal gesproken zou ik interesse hebben, maar de maten en de kleuren……… leek wel carnaval in die bak
Had gehoopt op glazen, maar die had hij helaas niet. Er lag nog veeeeeeel meer, maar er zijn ook grenzen en vond dit al een aardig aanslag op de portemonnee (ondanks “het koopje”).
De hobby begint zo langzamerhand serieuzere vormen aan te nemen